Podať reklamáciu

Čo je možné reklamovať? späť

Reklamácia je písomné / elektronické podanie, ktorým zákazník uplatňuje zodpovednosť voči SP za nekvalitne poskytnuté produkty alebo služby. Reklamovať možno napríklad: nedodanie, nedodanie v lehote, poškodenie, úbytok obsahu a zničenie zásielky. Náhrady – kompenzácie, ktoré poskytuje SP zákazníkovi za opodstatnené reklamácie sú stanovené v osobitých podmienkach jednotlivých produktov a služieb alebo zmluvách.

Kto môže podať reklamáciu? späť

  • Odosielateľ/adresát alebo ním poverená osoba/splnomocnená osoba, ak ide o poskytnutie služby spojenej s distribúciou zásielok alebo peňazí.
  • Kupujúci alebo ním poverená osoba, prípadne objednávateľ ak ide o kúpu tovaru alebo poskytnutie inej služby, tzn. reklamujúci.

Ako a kde možno reklamáciu podať? späť

Reklamáciu je možné podať:

  • prostredníctvom štandardizovaného Reklamačného listu, a to:
    osobne na každej pošte/pošte Partner, v sídle SP alebo v sídle špecializovaných      organizačných útvarov SP, ktoré príslušný produkt poskytujú. Reklamáciu    elektronických služieb štátu je možné podať na ktorejkoľvek pošte poskytujúcej eSlužby štátu,
    zaslaním na emailovú adresu zakaznickyservis@slposta.sk, pričom prílohou emailu je podpísaný Reklamačný list (s výnimkou reklamovania poškodenia obsahu alebo poškodenia s úbytkom obsahu zásielky a s výnimkou reklamácie na eSlužby štátu).

    Reklamačný list je dostupný na každej pošte, na webe SP www.posta.sk, alebo je možné ho na požiadanie získať elektronicky zo Zákazníckeho servisu SP.
     
  • elektronicky cez aplikáciu ePodací hárok alebo mobilnú aplikáciu SP (platí pre poštové zásielky podané elektronicky prostredníctvom ePodacieho hárku alebo mobilnej aplikácie SP, s výnimkou reklamovania poškodenia obsahu alebo poškodenia s úbytkom obsahu zásielky, ktoré nebolo zrejmé pri jej dodaní alebo reklamovania poškodenia obsahu alebo poškodenie s úbytkom obsahu zásielky medzinárodného styku),
     
  • prostredníctvom eReklamačného listu - eReklamačný list s riadne vyplnenými povinnými údajmi zákazník zašle v stanovenom formáte na emailovú adresu reklamacie@slposta.sk  (platí pre poštové poukazy, letáky, eSlužby štátu, SIPO - Sústredené inkaso platieb obyvateľstva a zapísané poštové zásielky vnútroštátneho styku podané na základe písomne uzatvorenej zmluvy alebo prostredníctvom elektronického komunikačného portálu).

    eReklamačný list je dostupný na  www.posta.sk alebo je možné ho na požiadanie získať elektronicky zo Zákazníckeho servisu SP. Správnosť vyplnenia eReklamačného listu pre zapísané listové zásielky si môžete overiť tu.

Čo je potrebné priložiť pri podaní reklamácie?

  • podaciu potvrdenku (originál alebo fotokópia), ak bola k zásielke vystavená; podacia potvrdenka sa nevyžaduje v prípade reklamácie:
    - na poškodenie obsahu alebo poškodenia s úbytkom obsahu zásielky,
    - na zásielku alebo poštový poukaz podaných elektronickou formou.
  • čitateľné potvrdenie o kúpe, resp. poskytnutí služby (originál alebo fotokópia),
  • celú poškodenú zásielku aj s obalom (vrátane vnútorného obalu), príp. aj zápisnicu o poškodení zásielky (ak bola k zásielke vyhotovená). K poškodenej zásielke je možné pripojiť aj fotodokumentáciu, príp. doklady preukazujúce hodnotu vzniknutej škody,
  • pri reklamácii eSlužieb štátu číslo žiadosti, reklamovaný výstup (s výnimkou reklamácie nevydania výstupu), príp. doklad o zaplatení ceny.

Dokedy možno podať reklamáciu? späť

Poštové služby vnútroštátneho styku

do 6 mesiacov odo dňa nasledujúceho po dni  vybratia poštovej zásielky / poukázania hotovostnej platby,           najneskôr nasledujúci pracovný deň po dodaní zásielky, ak ide o reklamáciu poškodenia obsahu alebo poškodenia s úbytkom obsahu zásielky, ktoré nebolo zrejmé pri jeho dodaní

Poštové služby medzinárodného styku

do 6 mesiacov odo dňa nasledujúceho po dni vybratia poštovej zásielky /poukázania hotovostnej platby                    najneskôr nasledujúci pracovný deň po dodaní zásielky, ak ide o reklamáciu poškodenia obsahu alebo poškodenia s úbytkom obsahu zásielky, ktoré nebolo zrejmé pri jeho dodaní 

Iné služby a kúpa tovaru

do 2 rokov odo dňa nasledujúceho po dni poskytnutia služby, kúpy tovaru alebo prevzatia tovaru
do 2 pracovných dní po skončení hornej hranice lehoty dodania podľa príslušných obchodných podmienok, ak ide o reklamáciu na nedodanie letákov

Ak obchodné podmienky alebo zmluva neustanovujú inak.

Právo na náhradu škody späť

Vo vnútroštátnom styku
do 6 mesiacov odo dňa nasledujúceho po dni  vybratia poštovej zásielky/poukázania hotovostnej platby
V medzinárodnom styku
do 6 mesiacov odo dňa nasledujúceho po dni vybratia poštovej zásielky/poukázania hotovostnej platby

Ďalší postup späť

Lehota na vybavenie reklamácie:

  • Lehota na vybavenie reklamácie pre poštové zásielky vo vnútroštátnom styku  je najviac 30 dní a začína plynúť dňom prijatia reklamácie. V odôvodnených prípadoch (napr. dôvod na strane zákazníka, odborné posúdenie a pod.) môže SP túto lehotu predĺžiť. SP o tejto skutočnosti informuje zákazníka písomne.
  • Lehota na vybavenie reklamácie pre medzinárodné poštové zásielky  je najviac 60 dní a začína plynúť dňom prijatia reklamácie. Táto lehota môže byť primerane dlhšia, a to z dôvodu nesplnenia povinnosti pri vybavení reklamácie zo strany iných poštových podnikov alebo v zmysle výnimiek stanovených v Aktoch Svetovej poštovej únie.
  • Reklamácie na iné služby a kúpu tovaru vybaví SP v lehote primeranej povahe a zložitosti predmetu reklamácie, nie však dlhšej ako 30 dní odo dňa prijatia reklamácie. Lehota na vybavenie reklamácie môže byť dlhšia ako 30 dní len v odôvodniteľných prípadoch, ktoré sú prekážkou pre vybavenie reklamácie a ktoré SP nevie ovplyvniť.

V rámci reklamačného konania, môže SP od zákazníka požadovať ďalšie relevantné informácie potrebné na prešetrenie, pričom do lehoty na vybavenie reklamácie sa nezapočítava lehota potrebná na doplnenie týchto informácií. Ak doklady na prešetrenie reklamácie zákazník nepredloží  do 1 roka od doručenia výzvy je SP oprávnená ukončiť reklamačné konanie ako neopodstatnené.

Výsledok (rozhodnutie) reklamačného konania oznamuje SP písomne na adresu uvedenú zákazníkom pri podaní reklamácie.

Za opodstatnenú sa považuje každá reklamácia, ak SP nepostupovala správne alebo ak porušila poštové / obchodné podmienky služby alebo zmluvu.

Ak zákazník nie je spokojný s výsledkom reklamačného konania a chce pokračovať v uplatňovaní reklamácie, môže podať sťažnosť, a to:

  • listom na každej pošte/pošte Partner, v sídle SP alebo v sídle špecializovaných organizačných útvarov SP, ktoré príslušnú službu poskytujú alebo
  • emailom na emailovej adrese zakaznickyservis@slposta.sk

Úplne znenie Reklamačného poriadku je k dispozícii na každej pošte a na požiadanie na Zákazníckom servise SP.

Súvisiace dokumenty späť

Potrebujem

Mobilná verzia