Na podávanie a dodávanie zásielok môžete využiť okrem bežného podávania na pošte a dodávania do domovej schránky aj špeciálne spôsoby – poštové priečinky a odložený podaj.
Výhody pri podaji- Zásielky podáte vložením do prideleného priečinka resp. pri priehradke pošty
- Nemusíte čakať na spracovanie vašich zásielok
- Ak podávate zásielky za iných odosielateľov - mailingová služba
- Pri odloženom podaji spracujeme za vás podacie doklady k zásielkam
- Nemusíte čakať na doručovateľa, svoje zásielky si vyzdvihnete v čase, ktorý vám najviac vyhovuje
- Zásielky, ku ktorým sa nevyžaduje potvrdenie prevzatia, sa vkladajú priamo do priečinka
- O príchode zapísaných zásielok do priečinka dostanete sms a/alebo emailovú notifikáciu
- Využijete pri organizovaní marketingových akcií a súťaží – na preberanie zásielok od svojich zákazníkov označených názvom akcie
Špeciálne spôsoby podávania/dodávania zásielok
Poštové priečinky
P.O.BOX (na podávanie /dodávanie zásielok) | samoobslužný uzamykateľný priečinok umiestnený na pošte v priestoroch pre verejnosť; určený firmám aj občanom |
Post BOX (na dodávanie zásielok) | priečinok umiestnený v zázemí pošty; ktorý poskytneme v prípade, ak nemáme dostatok voľných P.O.BOXov na danej pošte, prípadne na základe iných špecifických okolností |
Out BOX (na dodávanie zásielok) | samoobslužný uzamykateľný priečinok umiestnený mimo budovy pošty; určený je adresátom, ktorí bývajú v mieste s obmedzeným doručovaním |
Odložený podaj - určený na podávanie zásielok pri priehradke pošty, pri ktorom sa počas spracovania zásielok nevyžaduje prítomnosť odosielateľa; potvrdené podacie doklady si na pošte prevezmete pri ďalšej návšteve (prípadne iným spôsobom podľa dohody).
Ako požiadať o využívanie P.O.BOXu a Post BOXu
- Vyplňte elektronickú žiadosť v zákazníckej zóne Moja ePošta na www.posta.sk alebo podajte žiadosť prostredníctvom tlačiva SP Žiadosť o poskytnutie služby-občan / Žiadosť o poskytnutie služby-organizácia.
- Ak žiadate o zriadenie služby prostredníctvom elektronickej žiadosti je potrebné mať zriadený zákaznícky účet – Pošta ID. Na vytvorenie zákazníckeho účtu postačuje zadanie emailovej adresy a prístupového hesla.
Tip pre vás: Zákazníci využívajúci aplikáciu ePodací hárok majú zákaznícky účet zriadený automaticky, nakoľko prihlasovacie údaje do zákazníckeho účtu – Pošta ID sú rovnaké, akými sa zákazník v súčasnosti prihlasuje do aplikácie ePodací hárok.
Schválenie podanej elektronickej žiadosti je možné zo strany SP zabezpečiť len v prípade, že máte overenú elektronickú identitu. Overenie identity je možné vykonať na ktorejkoľvek pošte, pričom jednou návštevou pošty si zabezpečíte overenú elektronickú identitu aj pre budúce použitie.
- Ak žiadate o zriadenie služby P.O.BOX prostredníctvom tlačiva SP Žiadosť o poskytnutie služby, túto odovzdajte na pošte, na ktorej chcete službu využívať. Ak žiadate o zriadenie služby Post BOX prostredníctvom tlačiva SP Žiadosť o poskytnutie služby, túto odovzdajte na vašej dodávacej pošte (pošta, ktorá vám zabezpečuje dodávanie zásielok).
- Po schválení žiadosti vám poskytneme potrebné informácie o dodaji a v prípade zriadenia P.O.BOXu vám odovzdáme aj kľúč od vášho priečinka.
Ako požiadať o využívanie Odloženého podaja a OutBOXu
- Vyplňte tlačivo Žiadosť o poskytnutie služby-občan / Žiadosť o poskytnutie služby-organizácia.
- Ak žiadate o zriadenie služby Odložený podaj, vyplnené tlačivo odovzdajte na pošte, na ktorej chcete službu využívať. Ak žiadate o zriadenie služby OutBOX vyplnené tlačivo, odovzdajte na vašej dodávacej pošte (pošta, ktorá vám zabezpečuje dodávanie zásielok).
K žiadosti priložte doklad potvrdzujúci vašu totožnosť, resp. doklad potvrdzujúci vaše oprávnenie konať v mene organizácie.
- Po schválení žiadosti vám poskytneme potrebné informácie o podaji/dodaji a v prípade zriadenia OutBOXu vám odovzdáme aj kľúč k vášmu OutBOXu.