Práve čítate
Slovenská pošta je tretia najtransparentnejšia spoločnosť verejného sektora podľa Transparency International Slovensko

Slovenská pošta je tretia najtransparentnejšia spoločnosť verejného sektora podľa Transparency International Slovensko

Slovenská pošta obsadila v rebríčku Transparency International Slovensko historicky najlepšie tretie miesto. V rebríčku transparentnosti štátnych a verejných spoločností sa zlepšila od posledného hodnotenia v roku 2015 až o šesť miest. Navyše v porovnaní s ostatnými spoločnosťami vlastnenými štátom je druhá najtransparentnejšia. 

Vysoko nadpriemerné hodnotenie získala Slovenská pošta z oblastí personalistiky a charity, v rámci ktorých bola hodnotená komunikácia a zverejňovanie informácií o predstaviteľoch vedenia spoločnosti, výberových konaniach a celkový systém poskytovania finančnej podpory tretích subjektov. Podľa zistení Transparency International Slovensko výsledky výberových konaní zverejňujú spomedzi 100 verejných firiem iba dve spoločnosti a jednou z nich je Slovenská pošta. V hodnotení oblasti hospodárskych ukazovateľov a obstarávania Slovenská pošta získala priemerné známky ako všetky ostatné spoločnosti v sektore.

Za informácie z oblastí zverejňovania a etiky získala Slovenská pošta nadpriemerné hodnotenie. K vynikajúcim známkam prispela voľná dostupnosť informácií pre verejnosť na vlastnej internetovej stránke spoločnosti, antikorupčný program či aktívne zverejňovanie informácií o fungovaní spoločnosti. Transparency International Slovensko hodnotila Slovenskú poštu v minulosti dvakrát. Postupne z trinásteho miesta, ktoré obsadila v roku 2012 s ratingom C+, sa jej darí postupne zlepšovať. Zatiaľ čo sa v roku 2015 objavila na lepšom deviatom mieste s ratingom B-, tento rok Slovenská pošta poskočila v rebríčku vyššie až o šesť priečok na tretie miesto s dosiahnutým ratingom B+, a celkovo sa stala druhou najlepšou spoločnosťou vlastnenou štátom.

Konkrétne výsledky hodnotenianájdete priamo tu.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.