Novoročný príhovor GR

Milé kolegyne a milí kolegovia,
prihováram sa Vám v novom roku 2020. Roku, v ktorom budeme opäť robiť potrebné kroky, aby bola pošta lepšia – s modernými službami, efektívnou prevádzkou a spokojnejšími zamestnancami. Rok 2019 sme zvládli len vďaka Vašej obetavej práci, kolegialite a profesionálnemu prístupu k zákazníkom. V budovaní modernej a efektívnej pošty sa nám spoločne podarilo väčšinu z cieľov Stratégie Pošta 2020 pre rok 2019 nielen naplniť, ale napríklad výsledky hospodárenia našej spoločnosti významne prekročili plány a očakávania. Veľmi pekne Vám všetkým za to ďakujem.
Rád by som povedal, že sme si všetci oddýchli a počas sviatočných dní načerpali nové sily. V poštárskom svete to však takto nefunguje, keďže práve v čase, keď iní zdobili vianočné stromčeky, piekli sviatočné pečivo a balili darčeky, my sme ešte na pobočkách prijímali a vydávali zásielky, v spracovateľských centrách sme ich triedili, rozvážali po celom Slovensku a doručovali ich až do domovov našim zákazníkom. Rok čo rok je toto pre mnohých krásne a výnimočné sviatočné obdobie pre nás na Slovenskej pošte náročnejšie. Veľmi nás teší, že sme lídrom v doručovaní balíkov a dopyt po tejto službe narastá. Nie sú to len expresné zásielky nových eshopov, našich nových klientov, ale aj obrovský nárast zásielok z Číny. Vianočná prevádzka stále dobieha a aj napriek našej dôslednej príprave neprebehla vo všetkom podľa plánu. Výpadok jednej zo spolupracujúcich externých kuriérskych spoločností v Bratislave a ním spôsobené komplikácie ohrozili dobré meno celej našej spoločnosti. Ešte raz by som sa chcel poďakovať všetkým z Vás, ktorí ste akýmkoľvek spôsobom v tomto období pomohli kolegom, kolegyniam v prevádzke a na pobočkách. Ďakujem, že sme spolupatričnosťou ukázali, že nám na našej spoločnosti a jej pozitívnom vnímaní medzi zákazníkmi záleží. V tejto chvíli už vieme, kde boli najväčšie nedostatky, ako aj to, ako ich odstránime. Pripravili sme a v krátkej dobe oznámime a zrealizujeme zmeny procesov a technológií, ako aj doplnenie a revíziu zamestnaneckých a manažérskych kapacít.
Rok sme začali veľmi úspešne. Dlhodobo plánovaná relokácia dátového centra prebehla hladko a presne podľa plánu. Vážim si a oceňujem odbornosť a profesionálne nasadenie, s akým presun a opätovné spustenie systémov prebehlo. Považujem to za dôkaz, že naša spoločnosť napreduje, a to najmä vďaka zohranej spolupráci kvalitných zamestnancov.
O dobrej spolupráci, o Vašej spokojnosti, ale aj o postoji k našej firme, sme sa dozvedeli aj zo spätnej väzby z dotazníkového prieskumu koncom minulého roka, ktorý v súčasnosti vyhodnocujeme. Ďakujeme všetkým, ktorí ste si našli čas, dotazník vyplnili či už na webe alebo písomne a zaslali ste nám ho. Na Vašom názore nám záleží. Teší nás, že sa ho zúčastnilo dvojnásobne viac zamestnancov ako v minulom roku, pričom najvyšší nárast sme zaznamenali v kategórii prevádzkovo-obslužných pracovníkov. Niektoré už vyhodnotené odpovede sú vysoko pozitívne, iné Vaše spätné väzby signalizujú potrebu ďalšieho zlepšovania. Pošte však dôveruje takmer 90% všetkých anonymne do prieskumu zapojených zamestnancov. 40% z nich však od spoločnosti očakáva, že niektoré oblasti zlepší. Preto budeme pokračovať v projekte spokojnosti zamestnancov a podľa možností skvalitňovať pracovné a mzdové podmienky, zároveň modernizovať a zefektívnovať, aby sme Vás presvedčili, že je dobré a perspektívne spájať svoju pracovnú budúcnosť so Slovenskou poštou.
Do nového roka by som nám chcel popriať veľa odhodlania k výzvam, ktoré nás v tomto roku opäť čakajú. Chcel by som Vás požiadať, aby ste prijali moju prosbu vzájomnej spolupráce, aby sa nám darilo čo najefektívnejšie modernizovať a elektronizovať služby pre zákazníkov, ďalej racionalizovať prevádzkové náklady, robiť kroky, ktoré nám do budúcna prijatými opatreniami pomôžu zvyšovať aj Vašu spokojnosť, spokojnosť zamestnancov Slovenskej pošty.
Mgr. Peter Helexa, generálny riaditeľ