Práve čítate
Poskytovanie služby Odložený podaj počas mimoriadnej situácie

Poskytovanie služby Odložený podaj počas mimoriadnej situácie

Vzhľadom na zavedenie Opatrení ÚVZ SR súvisiacich s povinnosťou dodržiavania odstupov a počtom ľudí prítomných v priestore pre verejnosť na pošte, vznikajú pred poštami v určitých časoch rady čakajúcich zákazníkov.

Táto situácia vytvára problém pri realizácii služby Odložený podaj, pretože zákazník s touto službou má obmedzené možnosti vstúpiť do priestoru pošty prednostne tak, aby neboli porušené zavedené opatrenia a aby nevznikali konfliktné situácie s ostatnými zákazníkmi čakajúcimi v rade.

V prípade, ak pošta má zákazníkov s dohodnutou službou Odložený podaj, je potrebné prijať také opatrenia, aby podmienky služby boli zabezpečené, aby zákazníci v čo najväčšej miere mohli byť obslúžení bez dlhšieho čakania.

Pre zabezpečenie uvedeného vydávame nasledovné možnosti riešenia:

  1. Presunúť zákazníkov s touto službou mimo priehradiek pošty, ak pošta má k dispozícii kanceláriu/iné pracovisko s vchodom mimo obslužnej haly. Toto pracovisko následne zabezpečí prevzatie zásielok/dokladov/prípadne hotovostných záloh od zákazníka a následne odovzdá na spracovanie určenému pracoviskuꓼ
  2. Preberanie zásielok zabezpečiť zamestnancom pošty, ktorý pri vchode koordinuje vstup do pošty v kritických časoch, kedy sa vytvárajú rady (ak pošta takúto činnosť vie personálne zabezpečiť)ꓼ
  3. Stanoviť zákazníkom konkrétny čas (dopoludnia, popoludní), kedy môže byť zabezpečené odovzdanie zásielok pred vstupom do priestorov pošty zamestnancovi pošty. Navrhovaný čas 11.00-12.00 hod., 15.00-16.00 hod., resp. iný podľa otváracích hodín pôšt. V prípade, ak by chcel zákazník odovzdať zásielky v inom čase, pričom v tomto čase by bol vytvorený rad, musel by počkať na poradie. Zabezpečenie zamestnanca pošty, ktorý bude preberať zásielky od zákazníkov v stanovenom čase pred vchodom do pošty je povinné len v prípade, ak by bol v danom čase vytvorený rad.

Pri alternatíve 1. a 3. je potrebné zabezpečiť informovanie zákazníkov so službou Odložený podaj o dočasnej zmene podmienok služby počas trvania mimoriadnej situácie.

Zabezpečenie uvedeného je potrebné zrealizovať, podľa možností pošty, čím skôr.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.