Slovenská pošta uzatvorila rok 2019 s dvojmiliónovým ziskom

Opatrenia Stratégie „Pošta 2020“ pomohli zlepšiť hospodárenie spoločnosti

Slovenská pošta ukončila rok 2019 v čiernych číslach. Základom úspechu je Stratégia „Pošta 2020“, ktorú predstavilo nové vedenie v roku 2018, keď spoločnosti hrozila takmer 9 miliónová strata. Modernizáciou a zvyšovaním efektivity Slovenská pošta už v roku 2018 znížila očakávanú stratu v hospodárení o vyše 40 % na 5,2 milióna eur.

V nastúpenom trende spoločnosť pokračovala aj v roku 2019, keď zlepšila výkonnosť a dosiahla zisk 2,1 milióna eur. Rok 2019 je tak za posledné tri roky z pohľadu hospodárenia najlepším rokom Slovenskej pošty, ktorá v dobe digitalizovania dát a elektronizácie služieb dlhodobo zaznamenáva pokles záujmu o využívanie listových služieb, pritom tendencia nárastu nákladov na ich zabezpečenie pokračuje.

„Kvôli trendom v poštových službách sme sa zamerali nielen na zlepšenie hospodárenia, ale aj na modernizáciu služieb pre zákazníkov a zvyšovanie spokojnosti našich zamestnancov. Som rád a oceňujem, že sa nám podarilo tieto ciele naplniť – poštu zefektívniť, dosiahnuť pozitívne hospodárenie, poštu modernizovať, priniesť ľuďom nové služby a dokázať, že sme lídrom v doručovaní balíkov. V neposlednom rade zvýšiť spokojnosť našich kolegýň a kolegov, tá podľa nášho interného prieskumu pozitívne rastie. Na plánované hospodárske výsledky roku 2020 bude mať samozrejme dopad mimoriadna situácie spôsobená rizikom šírenia nákazy COVID-19. V tejto chvíli sú však na prvom mieste preventívne opatrenia pre ochranu zdravia našich zamestnancov, ako aj zákazníkov. Zároveň sa chcem poďakovať všetkým zamestnancom, ktorí pracujú v prvej línii a denne podávajú mimoriadne výkony,“ uviedol Mgr. Peter Helexa, generálny riaditeľ Slovenskej pošty. 

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.