Ďakujeme a dovidenia!

Po zmene na pozícii riaditeľky financií Slovenskej pošty nastanú 1. júla ďalšie personálne zmeny vo vedení úsekov spoločnosti. Riaditeľ úseku pobočkovej siete a retailového predaja, pán Jozef Kiss a riaditeľ úseku prevádzky, pán René Kubiš opúšťajú svoje pozície a prenechávajú miesto ďalším skúseným profesionálom.
„Vážené kolegyne, vážení kolegovia,
moje pôsobenie v top manažmente Slovenskej pošty sa 30. júna 2020 končí. Na pošte som strávil posledné dva roky a musím povedať, že to boli veľmi zaujímavé dva roky. Moje očakávania, keď som preberal pozíciu riaditeľa úseku prevádzky, boli založené na tom, ako ľudia poznajú poštu zvonka. Dnes vidím poštu zvnútra. Vidím veci, v ktorých je pošta dobrá a vidím množstvo práce, ktoré je treba ešte urobiť, aby sa pošta zlepšovala ďalej.
Počas týchto dvoch rokov sa udialo množstvo fascinujúcich zmien. V prvom rade sa podarilo dostať hospodársky výsledok našej spoločnosti z červených čísiel a dosiahnuť zisk. A to aj napriek klesajúcim počtom listových zásielok a stúpajúcim nákladom! S kolegami zo sekcie obchodu sme narovnali cenovú politiku voči veľkým zákazníkom a priniesli pošte vyššie tržby. Rástli sme hlavne v segmente, ktorý je pre poštu budúcnosťou – v balíkoch. Spustili sme Centrálne úradné doručovanie bez akéhokoľvek zaváhania. Dnes pošta tlačí a rozosiela milióny dokumentov ročne pre štát a je pripravená na násobne väčšie počty.
Slovenská pošta ide s dobou a má najlepšiu mobilnú aplikáciu v segmente. Tým zvyšujeme svoju atraktivitu pre nových zákazníkov a mladšiu generáciu. Spustili sme možnosť platby kartou nie len na priehradkách, ale aj u kuriéra, čo je najžiadanejšia (nová) služba pri doručovaní balíkov. Dnes tisícky zákazníkov denne platia svoje dobierky kartou, čím opäť zvyšujeme komfort zákazníkov. Ďalej rozvíjame sieť BalíkoBOXov pre komfortné doručovanie 24 hodín denne, 7 dní v týždni, s možnosťou úhrady. Máme najväčšiu sieť takýchto zariadení na Slovensku! Naviac, postupne spúšťame možnosť úhrady SIPO, poštových poukazov, e-poukazov a pay-by-square priamo na BalíkoBOXoch pre zákazníkov. V júli 2020 spúšťame ďalšiu žiadanú službu – večerné doručovanie. Všetky tieto rozvojové aktivity vytvárajú pošte predpoklady na to, aby bola lídrom v doručovaní balíkov. Vybudovaním logistického centra vo Zvolene sme zasa získali potrebnú kapacitu na zvyšovanie počtu balíkových zásielok a získavanie nových zákazníkov. Noví zákazníci, ako je H&M, Oriflame, Lidl či AboutYou znamenajú nové tržby a potvrdzujú to, že pošta je partnerom pre najväčších odosielateľov na Slovensku.
Zároveň má pošta pred sebou veľa výziev a veľa vecí vo svojom fungovaní, ktoré je potrebné napraviť. Trh nebude čakať na poštu, preto pošta musí napredovať ďalej a byť tým, kto určuje trendy a formuje celý segment. Som presvedčený, že nový manažment Slovenskej pošty bude posúvať túto firmu ďalej. Sú to skúsení manažéri a ja im držím palce, aby sa im v ich úsilí darilo a urobili poštu ešte lepšou.
Počas môjho pôsobenia v spoločnosti som stretol veľa zaujímavých, pracovitých ľudí, ktorí dávajú pošte veľa. Nie sú to len zamestnanci, ale tvoria poštársku rodinu a to je veľký rozdiel oproti iným firmám. Je tu množstvo kvalitných ľudí, ktorí mi dali veľa a výraznou mierou prispievajú k úspechom, ktoré pošta dosahuje. Rád by som sa poďakoval všetkým kolegyniam a kolegom, s ktorými som mal možnosť spolupracovať. Mám pre vás jeden dôležitý odkaz: Buďte hrdí na firmu, pre ktorú pracujete. Máte byť na čo, je to podnik s veľkou budúcnosťou. A zároveň pracujte intenzívne na tom, aby sa spoločnosť zlepšovala ďalej, aby ste mohli byť na poštu hrdí ešte viac.“
René Kubiš, riaditeľ úseku prevádzky Slovenskej pošty, a.s.