Práve čítate
Zastúpime Vás v elektronickom colnom konaní – nová služba pre klientov, ktorí nakupujú mimo Európskej únie

Zastúpime Vás v elektronickom colnom konaní – nová služba pre klientov, ktorí nakupujú mimo Európskej únie

Od 1. júla 2020 ponúkame našim klientom novú službu – zastupovanie adresáta v elektronickom colnom konaní. Klient ušetrí čas, keďže na základe splnomocnenia zaňho pošta vybaví celé digitalizované colné konanie a zásielku mu doručí.

Ako prebieha e-colné konanie

Po prijatí zásielky od medzinárodnej prepravnej spoločnosti uskladníme zásielku v našich priestoroch, v takzvanom sklade dočasnej prekážky. Adresáta následne písomne Poštovým oznámením upozorníme, že mu prišla zásielka z cudziny. Súčasťou výzvy je aj splnomocnenie, ktorým zákazník mailom, alebo písomne splnomocní Slovenskú poštu na jeho zastupovanie v elektronickom colnom konaní. Bez tejto prvotnej súčinnosti adresáta nemôžeme klienta v colnom konaní zastupovať. Ďalšia komunikácia prebieha elektronicky.

Zásielka zostáva v sklade uložená 18 kalendárnych dní odo dňa odoslania oznámenia. V prípade potreby môže adresát požiadať o predĺženie úložnej doby, maximálne však na 90 kalendárnych dní, pričom takéto predĺženie úložnej doby zásielky je spoplatnené podľa Tarify služieb Slovenskej pošty.

Pre potreby colného konania je nevyhnutné dodať Vyhlásenie o určení zásielky na súkromné účely, podrobnú charakteristiku tovaru, vrátane podacieho čísla, skladového čísla, potrebné sú aj doklady o platbe (napríklad výpis z účtu o platbe za tovar, účet z obchodu, detail z transakcie z www.paypal.com), ktoré potvrdzujúci hodnotu a druh tovaru (napríklad objednávka, faktúra, proforma faktúra, snímka z e-shopu). Doklad musí obsahovať meno a adresu príjemcu, rozpis, názov a množstvo tovaru, hodnotu tovaru a výšku poštovného. V prípade, že ide o zásielku neobchodného charakteru (darček), ktorý odosiela súkromná osoba inej, musí byť priložené vyhlásenie, že ide o darček s presným rozpisom položiek a s ich cenami. Všetky tieto úkony a formality na základe splnomocnenia zastreší elektronicky v komunikácii so zákazníkom Slovenská pošta.

Akonáhle máme k dispozícii všetky potrebné náležitosti, podáme elektronicky v mene zákazníka elektronické colné vyhlásenie, ktoré je odoslané prostredníctvom bezpečného komunikačného kanála na príslušný colný úrad. Pokiaľ colník považuje všetky predložené podklady za dostatočné, vyrubí na danú zásielku DPH (zásielky v hodnote 22-150 €) alebo clo a DPH (zásielka nad 150 €) a vydá rozhodnutie s výmerom platieb a prepustí zásielku. Slovenská pošta následne spracuje colné rozhodnutie, uvoľní zásielku zo skladudoručí ju adresátovi. Zákazník tak na jednom mieste uhradí colné poplatky a poplatok za službu zastupovanie v colnom konaní. Colné poplatky odvedie naša spoločnosť Finančnej správe SR.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.