Práve čítate
Slovenská pošta oznamuje zmeny v medzinárodnej pošte, cez prázdniny znižuje poplatky

Slovenská pošta oznamuje zmeny v medzinárodnej pošte, cez prázdniny znižuje poplatky

Od 1. júla 2021 platia pre klientov nové povinnosti pri nakupovaní tovarov z krajín mimo Európskej únie. Vyplýva to z novely zákona o DPH č. 222/2004 Z. z., pričom tieto zmeny sú súčasťou celoeurópskeho projektu eCommerce. V praxi to znamená, že každý tovar, a teda aj zásielka s nízkou hodnotou do 22 Eur, pochádzajúca z tretích krajín musí prejsť colným konaním, teda musí na ňu byť podané elektronické colné vyhlásenie. Doteraz neexistovala povinnosť podávať elektronické colné vyhlásenie na zásielky do 22 Eur, a preto ich pošta iba predkladala colným orgánom na kontrolu. Následne colné orgány zásielky prepustili do voľného obehu bez vyrubenia DPH. Pri tomto postupe nemuseli byť zásielky uložené v sklade dočasnej prekážky. 

Od 1.júla 2021 na tieto zásielky vzťahuje DPH a musí byť na ne podané elektronické colné vyhlásenie. Kým colný úrad zásielku neprepustí do voľného obehu, je uskladnená v sklade dočasnej prekážky Slovenskej pošty, čo znamená, že pracovník pošty ju musí priviezť, zaregistrovať, označiť registračným štítkom a uložiť v sklade. Bez ohľadu na to, či si klient preclievanie vykonáva sám, alebo prostredníctvom Slovenskej pošty, pošta musí zásielku skladovať až dovtedy, kým nie je colným úradom prepustená do voľného obehu, čo je po ukončení colného konania. Z toho vyplývajú Slovenskej pošte náklady spojené s manipuláciou s každou zásielkou. Pre informáciu uvádzame, že pošta každý deň obdrží 30 000 zásielok s nízkou hodnotou, ktoré, po novom, putujú do skladu dočasnej prekážky. Počas júla a augusta bol poplatok za poštový colný servis za predloženie zásielky colnému úradu, uskladnenie predmetnej zásielky v sklade Slovenskej pošty a úkony s tým spojené vo výške 2 € (pretým 4 €). Podotýkame, že konkurencia si za skladovanie účtuje vyššie poplatky.

Klient sa môže rozhodnúť, či si tovar bude preclievať sám, alebo to urobí prostredníctvom Slovenskej pošty. Ak klient nemá záujem o to, aby Slovenská pošta preclila jeho zásielku automatizovaným spôsobom, musí o tom informovať Slovenskú poštu zaslaním tlačiva Vyjadrenie nesúhlasu, na e-mailovú adresu odmietnutie.eck150@slposta.sk, a to 48 hodín pred príchodom zásielky na územie Slovenskej republiky. Informácie o pohybe svojej zásielky má klient od odosielateľa, príp. môže pohyb zásielky sledovať v „track and trace“. 

Ak sa klient rozhodne využiť colno-deklaračné služby Slovenskej pošty, zaplatí za túto službu poplatok v závislosti od toho, či prebehne proces preclievania automaticky, teda pošta bude mať od poštového podniku tretích krajín v elektronickej správe k zásielke všetky adresné a colné údaje, alebo bude potrebné doplniť chýbajúce údaje. Slovenská pošta si uvedomuje, že klienti ešte nemajú s novým procesom skúsenosti, vychádza im v ústrety a počas prázdnin, teda v júli a auguste 2021, redukuje poplatky za colno-deklaračné služby na 2 alebo 4 €. 

Podrobnejšie informácie sú na stránke:

https://www.posta.sk/sluzby/elektronicke-colne-konanie-zasielok-do-stopatdesiat-eur

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.