Práve čítate
Riaditeľ úseku služieb Ing. Milan Hlinka: Podstatná väčšina „poštárov“ má chuť veci zlepšovať, majú vysokú lojalitu voči „svojej pošte“ a to je pozitívne a motivujúce.

Riaditeľ úseku služieb Ing. Milan Hlinka: Podstatná väčšina „poštárov“ má chuť veci zlepšovať, majú vysokú lojalitu voči „svojej pošte“ a to je pozitívne a motivujúce.

Na Slovenskej pošte pôsobíte pol roka. Aké ste mali očakávania, keď ste nastúpili na post riaditeľa služieb?

Polrok je, vzhľadom na veľkosť spoločnosti, ako je Slovenská pošta a rozsah jej činnosti, relatívne krátky čas na závery. V minulosti som pracoval v  súkromnom sektore a so štátnou akciovkou som nemal riadiace skúsenosti. Očakával som nové prostredie, ktoré potrebuje „dlhší čas na rozbeh“ pri realizácii zámerov a potrieb. Podstatná väčšina „poštárov“ má chuť veci zlepšovať, majú vysokú lojalitu voči „svojej pošte“,  a to je pozitívne a motivujúce.

Je niečo, čo Vás prekvapilo? A naopak, je niečo, čo chcete zmeniť?

Pozitívne ma prekvapili mnohí spolupracovníci svojou profesionalitou a prístupom. Zároveň som bol prekvapený organizovanosťou a informačnou prepojenosťou, ktoré sú na veľmi dobrej úrovni.

Negatívne prekvapenia sú zo stavu mnohých pracovísk, ktoré sú v horšom technickom stave, ako sa mi z pohľadu bežného „smrteľníka“ zdalo. Taktiež rýchlosť realizácie procesov je negatívom v napredovaní.

Toto sú zároveň aj hlavné zámery, ktoré chcem zmeniť- zlepšenie technického stavu pracovísk, zrýchlenie procesov od zámeru (potreby) k výsledku. Jedným z nich je aj proces zaistenia dodávateľov tovarov a služieb, kde v spolupráci s úsekom generálneho riaditeľa chceme zabezpečiť otvorenosť, transparentnosť a efektívnosť pre každého, kto má záujem o spoluprácu s SP.

Vedenie spoločnosti schválilo novú Koncepciu rozvoja Slovenskej pošty, aké ciele a plány ste si stanovili za Váš úsek? 

V rámci Koncepcie rozvoja má úsek služieb nezastupiteľnú úlohu pri zabezpečovaní potrieb pre činnosti SP.

V rámci bežnej činnosti chceme intenzívnejšie realizovať obnovu a rekonštrukciu pracovísk, a teda aj zlepšovanie pracovného prostredia pre zamestnancov.

Aktívne spolupracujeme s úsekom prevádzky v rámci programu Optimalizácie poštovej siete. Pri realizácii efektívneho využívania energií plánujeme monitorovanie spotrieb, rekonštrukcie kotolní či zateplenie pôšt. Aktívne plánujeme rozvinúť e-mobilitu budovaním nabíjacích staníc na našich poštách, kde bude možné nabíjanie aj pre bežných občanov.

Zlepšovaním a modernizáciou systému dohľadu a monitorovania  chceme zabezpečiť vyššiu bezpečnosť zamestnancov a ochranu majetku SP.

Čo považujete za najväčšie výzvy vo Vami riadenej oblasti, ktoré by mali posunúť Slovenskú poštu?

Osobne ma mrzí, že celospoločensky nebola ocenená obetavosť a nasadenie pracovníkov pošty v dobe mimoriadne zlej epidemiologickej situácie. Nestretávame sa s verejným uznaním za prácu pri dennodennom výkone v tomto období. Od marca 2020  bolo realizovaných viac ako 540 dezinfekcií pracovísk a SP vynaložila za uvedené obdobie do konca mája 2021 viac ako 1 350 000 € z vlastných zdrojov na zabezpečenie rúšok, respirátorov, dezinfekčných prostriedkov a dezinfekcie priestorov. Zároveň sme na vlastné náklady zabezpečovali testovanie našich zamestnancov.

Všetky uvedené opatrenia si zároveň vyžiadali množstvo ľudskej práce a obetavosti. 

Záverom sa chcem poďakovať všetkým spolupracovníkom za aktívnu spoluprácu, trpezlivosť a nasadenie pri riešení budúcich úloh.

Ing. Milan Hlinka

P.S.
Som ženatý, mám dve dcéry a dve vnučky.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.