Práve čítate
Aj vďaka Slovenskej pošte chceme byť bankou prvej voľby pre ľudí z regiónov

Aj vďaka Slovenskej pošte chceme byť bankou prvej voľby pre ľudí z regiónov

Poštová banka má od júna novú výkonnú riaditeľku. Stala sa ňou Melinda Burdanová. V rozhovore prezradila, aké plány má s Poštovou bankou, ako vníma Slovenskú poštu či aký má postoj k virtuálnemu svetu.

V Poštovej banke pôsobíte päť rokov, prednedávnom ste prebrali jej vedenie ako výkonná riaditeľka. Ako ju plánujete posúvať ďalej? 

Poštová banka funguje na Slovensku už 28 rokov a má približne 1 milión klientov. Aj to je znakom toho, že svoju prácu robíme dobre. Držím sa hesla, že ak niečo funguje, netreba to od základov meniť, ale ďalej zmysluplne rozvíjať. Sústredíme sa na to, aby sme naše služby zlepšovali, prinášali produkty, ktoré sú jednoduché, dostupné a pre klienta výhodné. Uvedomujeme si dôležitosť digitalizácie, preto ponúkame zrozumiteľný a intuitívny internetbanking a neprestávame prinášať nové online produkty, akým je napríklad nová online pôžička, ktorú si môžu klienti vyklikať práve prostredníctvom internetbankingu. Na druhej strane vieme, že ľudia chcú a potrebujú aj fyzický kontakt, a v tejto oblasti, prostredníctvom spolupráce so Slovenskou poštou, sme našim klientom skutočne najbližšie. Vďaka našim pracovníkom a zamestnancom na poštách im vieme priniesť presne to, čo potrebujú. Chceme byť  bankou prvej voľby pre ľudí z regiónov a menších miest. Preto na jeseň plánujeme rozšíriť doterajšie produkty o sporenie s veľmi atraktívnym úrokom. Pôjde o najvýhodnejšiu ponuku v tejto kategórii produktov na trhu.

Ako vnímate Slovenskú poštu?

Pošty ako také sú strategickou súčasťou krajín EÚ a tak je to aj na Slovensku. Slovenská pošta má veľkú výhodu – a tou je naozaj rozsiahla sieť obchodných miest. Ponúka zároveň množstvo rôznorodých služieb a aj preto, hlavne v regiónoch, hrá dôležitú úlohu v životoch ľudí. Veľký rešpekt patrí zamestnancom pošty, ktorí zvládajú množstvo úloh a zároveň sú mnohí z nich v prvej línii kontaktu s klientmi.

Vidím, že Slovenská pošta má snahu modernizovať sa a hľadá nové možnosti rozvoja, aby bola konkurencieschopná. Dobrým príkladom je projekt BalíkoBOXov, kde klient zároveň dokáže zaplatiť šek či faktúru s kódom. Modernizácia a relevancia služieb je pre efektívne fungovanie pošty kľúčová. Je to aj jeden z nosných cieľov Poštovej banky. Verím, že obe spoločnosti idú tou správnou cestou a spoločne budú tak pre ľudí zaujímavým a atraktívnym partnerom v 21. storočí.

Využívate služby Slovenskej pošty?

Tak ako sa mení a vyvíja Slovenská pošta, tak sa postupne menia aj služby, ktoré využívam. Keď som bola malá, boli to listy a pohľadnice, ktoré sme dostávali. Bola to pre nás veľká vec a poštová schránka sa kontrolovala každý deň. Všetko dôležité a vzrušujúce chodilo poštou. Teraz to už nie je také bežné, o to viac ma poteší, keď si v schránke nájdeme pohľadnicu alebo list od rodiny či priateľov. Je to skvelý spôsob, ako ukázať, že na niekoho myslíte a naozaj vám na ňom záleží. V súčasnosti viac využívam napríklad balíkové služby, naozaj oceňujem možnosť sledovať si zásielku. Rovnako uľahčí život výber hotovosti na pošte. Oceníte to napríklad na výlete, keď zistíte, že kartou veru nezaplatíte (smiech). Rovnako je to so službami ako napríklad s výpisom z registra trestov, ktorý mnohí ľudia potrebujú pri nástupe do zamestnania. Pošta je, čo sa týka služieb, multifunkčná a v niektorých oblastiach naozaj unikátna. Preto má na Slovensku svoje nezastupiteľné miesto. A aj pre nás ako banku je silným a stabilným partnerom.

Preferujete viac online alebo offline svet?

Pandémia nás všetkých prinútila tráviť ešte viac času online. Samozrejme, ide o priestor, kde máme služby či informácie veľmi rýchlo a efektívne k dispozícii. Reakciu v ňom vidíme takmer okamžite a vieme sa prepájať 24/7. Aby nás však nezvalcoval a náš život sa nescvrkol do jednej malej obrazovky, je dôležité si nájsť čas vypnúť a skutočne žiť. A aj keď je online svet dôležitý, víťazný pohľad vášho dieťaťa, keď sa mu niečo podarí, vôňa čerstvého chleba či ľudský kontakt nenahradí žiadny virtuálny zážitok.

Aj preto si myslím, že obe naše spoločnosti majú čo klientom ponúknuť a majú pevné miesto v našej spoločnosti. Táto doba určite nahráva tomu, aby sme mali alternatívu fyzického kontaktu, pre väčšinu našich klientov sú však stále rozhodujúci a podstatný fyzický kanál a obchodné miesta na poštách, a aj preto vidím našu budúcnosť optimisticky.

Ako teda najradšej vypínate?

Môže to znieť ako klišé, ale s rodinou. Mám doma úžasnú 6-ročnú už skoro školáčku, takže to je môj nabíjač energie. Dokáže ma neuveriteľne rýchlo dostať do „normálneho sveta“ a vymýšľa skvelé hry. Je to riadna šibalka, s ktorou sa nikdy nenudím a vždy sa nám postará o nejaké to dobrodružstvo. J Moja práca je časovo veľmi náročná, no snažím sa, aby sme každý deň trávili čas spolu a venovali sa jedna druhej.

A keď sa mi raz za čas podarí utrhnúť si chvíľku pre seba, rada si prečítam dobrú knihu alebo zájdem na kávu s priateľmi. 

Melinda Burdanová sa v bankovníctve pohybuje takmer 20 rokov. Do Poštovej banky nastúpila v roku 2016 ako vedúca oddelenia úverov. Neskôr pôsobila na pozícii riaditeľky odboru produktov, kde bola zodpovedná za produktovú ponuku úverov, bežných účtov, depozitných produktov a platobných kariet. Aktuálne zastáva funkciu výkonnej riaditeľky Poštovej banky. Pod jej vedením má Poštová banka ambíciu stavať na tradícii vnímania ako najdostupnejšej banky na pošte.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.