Práve čítate
Držíme krok s trendami v oblasti elektronických služieb

Držíme krok s trendami v oblasti elektronických služieb

Vývoj elektronických služieb vo svete napreduje raketovou rýchlosťou. Aj Slovenská pošta sa snaží držať krok s novými trendmi, preto odbor produktov pod vedením Ing. Alexandry Sršňovej neustále pracuje na modernizácii našich služieb. Dôkazom toho bol aj rok 2021, kedy sme našim zákazníkom priniesli viaceré novinky v oblasti elektronických služieb.

Začiatkom roka sme vylepšili Track & Trace, ktorý sa rozšíril o detailnejšie informácie o zásielke, stavy pred podajom zásielky, ale aj o informácie o prípadných požiadavkách na zmenu. Atraktívnejšia sa stala aj Moja pohľadnica, ktorá priniesla možnosť pripraviť si pohľadnice vopred a nastaviť dátum ich doručenia na rok dopredu prostredníctvom kalendára udalostí.

Od 1. mája 2021 môžu zákazníci nakupujúci tovar zo zahraničia využiť novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami. V praxi to znamená, že zákazníkovi, ktorému sa má doručovať zásielka, podliehajúca colnému konaniu, Slovenská pošta na základe dokumentov a informácií od zákazníka vybaví colné konanie aj na základe elektronickej komunikácie.

Kľúčovou novinkou minulého roka bola nová zákaznícka zóna Moja ePošta, ktorá pribudla na stránke www.posta.sk. Že ju ešte nepoznáte? Hlavným benefitom je, že zákazníci pri zriadení vybraných služieb, týkajúcich sa doručovania zásielok už nemusia chodiť na poštu. Z pohodlia domova či kancelárie si aktivujú služby ako splnomocnenie na preberanie zásielok, elektronické oznamovanie zásielok, časové doposielanie, predĺženie odbernej lehoty zásielok alebo vylúčenie náhradného prijímania zásielok. Aj poštový priečinok na dodávanie zásielok je možné zriadiť online.

Pre využívanie Mojej ePošty je potrebné vytvorenie účtu, do ktorého sa zákazník prihlasuje prostredníctvom emailu a hesla, ktoré sú rovnaké, ako bol zákazník zvyknutý používať pre prihlasovanie do aplikácie ePodací hárok. Pre zriadenie služieb je potrebné jednorazové overenie identity, ktoré zákazník vybaví na ktorejkoľvek pošte.

Ďalším benefitom v rámci Mojej ePošty je možnosť online úhrady za zriadenú služby. Úhradu možno zrealizovať platobnými kartami VISA, Maestro, Mastercard, ale aj prostredníctvom internet bankingu. Zákazníci, ktorí si tieto služby zriadili na pošte, môžu využiť aj len online úhrady, dokonca bez potreby zriadenia účtu v zákazníckej zóne. Stačí, ak pri zriadení služieb uvedú e-mail a po novom môžu zaplatiť online prostredníctvom kliku na odkaz, ktorý im zašleme na zadaný e-mail. Novinky sa dotkli aj služieb štátu, ktoré poskytujeme na tzv. integrovaných obslužných miestach (IOMO). Zoznam služieb, ktoré zákazníci na vybraných poštách vybavia na počkanie, sa rozšíril o kópiu katastrálnej mapy, ktorú môže zákazník získať v listinnej, ale aj elektronickej podobe.

Už teraz vám môžeme prezradiť, že v tomto roku budú zavedené ďalšie novinky. Niektoré z nich uzrú svetlo sveta čoskoro.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.