Zaujímavosti zo sveta financií

S hlasovou biometriou ušetríte vzácny čas a nemusíte loviť z pamäte heslá
Denne musíte zvládať množstvo povinností a ste radi, ak sa vám podarí ušetriť čo i len pár minút zo dňa a nachvíľu si vydýchnuť. V súčasnej uponáhľanej dobe nie je vôbec jednoduché zorganizovať si všetko tak, aby nám to zabralo čo najmenej času. Avšak pri niektorých bankových službách už čas ušetriť dokážete – namiesto návštevy obchodného miesta sa s bankou spojíte po telefóne. Vašu identitu si Poštová banka overí prostredníctvom hlasovej biometrie.
Bezpečne a bez hesla
Službu Hlasová biometria už mnohí klienti poznajú a spokojne využívajú, no stále je aj množstvo klientov, ktorí nevedia, ako na to, majú obavy, či je bezpečná, alebo nevedia, čo všetko s ňou pohodlne len cez telefón vybavia.
Hlasová biometria je služba, ktorou vás Poštová banka bezpečne identifikuje prostredníctvom vášho hlasu. Hlavnou výhodou hlasovej biometrie je to, že vám umožňuje využívať bezpečne a komfortne služby na diaľku. Zároveň zjednodušuje a urýchľuje vaše overenie počas telefonátu s pracovníkom Infolinky. Nemusíte si pamätať žiadne kódy ani heslá, váš hlas ich jednoducho nahrádza.
Hlas každého z nás je unikátny a môžeme ho prirovnať k jedinečnosti odtlačkov prstov. Práve vďaka tejto unikátnosti banka môže hlas využívať na overenie volajúcich. Porovná hlas volajúceho s hlasovou vzorkou, ktorú si klient vopred nahral. Nemusíte si pamätať heslo či chodiť na obchodné miesto. Pohodlne, jednoducho a bezpečne, pokojne z akéhokoľvek miesta vybavíte všetko podstatné. Na hlasovú biometriu je naviazaný diskrétny údaj. Ten banke umožňuje rýchlu identifikáciu na základe bezpečnostnej otázky alebo kódu. Klient si ho zvolí sám pre prípad, že nie je možné využiť hlasovú vzorku (napríklad počas choroby).
Bezpečnosť klientov je tým hlavným dôvodom, prečo banky, ako aj spoločnosti z iných sektorov zavádzajú biometrické overovanie identity do svojich procesov.
Nahrávanie hlasovej vzorky
Proces nahrávania hlasovej vzorky prebieha hneď pri zriadení služby na pracoviskách banky a obchodných miestach na poštách. Ak už máte zriadený diskrétny údaj, nahrať vzorku môžete aj dodatočne z pohodlia domova. Na získanie vzorky hlasu je potrebné, aby ste nepretržite rozprávali 60 sekúnd, pričom celý telefonický rozhovor s pracovníkom Infolinky trvá asi 3 minúty. Aby bol proces jednoduchší, odporúčaných je niekoľko tém:
- záľuby alebo práca
- dovolenka
- obľúbená destinácia alebo zážitok
- bežný deň
- čo vidíte okolo seba
Vďaka hlasovej biometrii a diskrétnemu údaju cez telefón dokážete vybaviť:
- zmeníte svoju korešpondenčnú adresu, telefónne číslo či e-mail,
- zmeníte limity platieb cez Internet banking a Mobilnú aplikáciu, ako aj limity na platobnej karte,
- získate ePIN pre platby kartou na internete na e-mail,
- zrušíte SMS o pohybe na účte,
- nastavíte, zmeníte alebo zrušíte inkaso alebo trvalý príkaz,
- odblokujete si Internet banking a Mobilnú aplikáciu,
- získate informácie o zostatku na osobnom účte i úvere,
- dokonca si viete požiadať aj o Dobrú pôžičku s naozaj výhodným úrokom.
Kompletný zoznam služieb, ktoré viete s hlasovou biometriou vybaviť nájdete na webstránke Poštovej banky.
TIP: Svoj čas viete ušetriť a z pohodlia domova vybaviť množstvo požiadaviek aj cez svoj Internet banking alebo Mobilnú aplikáciu.