Čo sa deje na pošte

- Letný detský tábor Poštárik 2022 je vo finále
O tohtoročný posledný VI. turnus nášho detského tábora bol obrovský záujem, čo nás veľmi teší. Využili sme maximálnu možnú kapacitu Školiaceho strediska v Belušských Slatinách, a umožnili tak pobyt až 86 deťom prevažne zo stredného Slovenska.
Odkaz od pomocných animátorov:
Čo by to bolo za leto bez nášho tábora na ikonickom a nami obľúbenom mieste v Belušských Slatinách? Podobných viet počas VI. turnusu zaznieva mnoho. Tieto dni trávime s deťmi, hlavne zo Stredného Slovenska, a presne tak ako vždy, ľudia, je to niečo výnimočné! Prišlo mnoho nových aktivít, nápadov a potešení, ako pre deti, tak i pre nás animátorov. Na tomto jednom mieste sa stretáva veľa nadaných ľudí (muzikantov, športovcov, umelcov), ktorí sú pre deti spestrením tábora. Po období pandémie sa môžu tešiť na piatkový výlet, na ktorý len tak ľahko nezabudnú. V krásnom oravskom regióne ich čaká najprv splavovanie s úžasnými a zábavnými inštruktormi a po ňom prehliadka Oravského hradu.
Deti z predchádzajúcich turnusov si výlet veľmi pochvaľovali, čomu nasvedčovala pozitívna atmosféra v autobuse, kde sa spievalo a bolo veľmi veselo. Veríme, že sa to bude opakovať a cesta nám opäť rýchlo ubehne.
Náš úžasný kolektív (vedúca, tím animátorov, personál školiaceho strediska) sa poctivo stará o zábavu, poriadok a hladký priebeh tábora, čo je vidieť na šťastných tvárach detí počas celého týždňa. Naším spoločným mottom je: „Robíme všetko pre spokojnosť detí“. Všetci si odnášame plno zážitkov, spomienok a tešíme sa na stretnutie v budúcom roku.
V minulom týždni nás navštívil aj generálny riaditeľ SP Martin Ľupták, čo nás veľmi potešilo. Zaujímal sa, ako je o deti poštárov počas tábora postarané, aký majú program, či sú spokojné a či im niečo nechýba.
Mgr. Silvia Drdošová, vedúca tábora (odbor vzdelávania a rozvoja)
- Komunikácia na podporu znalosti mobilnej aplikácie Slovenskej pošty beží do konca augusta.
Ako sme vás už informovali, v médiách beží komunikačná kampaň na podporu znalosti mobilnej aplikácie. Aj keď máme pred sebou ešte 20 dní, už teraz sa môžeme odvážiť povedať, že kampaň klientov zaujala. Čo nám dodáva odvahu na takéto konštatovanie? Od začiatku roku si mobilnú aplikáciu stiahlo priemerne 1 830 klientov týždenne. Za prvý augustový týždeň ich bolo až 3 632, čo je takmer 96 % nárast.

Čo všetko vybavíte cez mobilnú aplikáciu?
- Odosielanie zásielok bez vypisovania podacieho lístka
Zásielky v rámci Slovenska môžete podávať rýchlejšie a za nižšiu cenu. Údaje o zásielke zadajte priamo v aplikácii. Po podaji sledujte jej stav a o doručení môžete byť upozornený notifikáciou.
- Sledovanie zásielok
Sledujte pohyb domácich a zahraničných zásielok doručovaných Slovenskou poštou, ktoré sa vám automaticky zobrazili v aplikácii. Zásielku môžete pridať aj manuálne, naskenovaním alebo vložením čiarového kódu zásielky, napríklad zo žltého lístka. K vyzdvihnutiu zásielky na pošte stačí uviesť podacie číslo zásielky z mobilnej aplikácie.
- Overenie adresáta
Aktivujte si overenie adresáta a všetky zásielky, pri ktorých odosielateľ uvedie vaše telefóne číslo alebo e-mail uvedený v aplikácii, sa vám automaticky zobrazia v sekcii „Zásielky / Prichádzajúce“. Aktivácia je rýchla, stačí zadať overovací kód odoslaný na váš e-mail alebo telefónne číslo.
- Zmena zásielky
V detaile zásielky môžete zásielku preposlať na inú poštu, do BalíkoBOXu alebo na inú adresu, zmeniť dátum doručenia alebo predĺžiť jej uloženie na pošte.
- Pošty a BalíkoBOXy
Zobrazia sa najbližšie pošty a BalíkoBOXy podľa aktuálnej polohy alebo adresy. Zároveň získate informácie o otváracích hodinách, dočasných zmenách či službách poskytovaných na jednotlivých poštách.
- Poradový lístok
Na poštách s vyvolávacím systémom si viete vytvoriť poradový lístok ešte pred návštevou pošty alebo zistiť počet ľudí v rade.
- Notifikácie
Prijímajte notifikácie o zmene stavu zásielky, alebo o blížiacom sa ukončení jej uloženia. Zároveň vás aplikácia upozorní, ak sa nachádzate v blízkosti miesta, kde máte zásielku uloženú. Pri odoslaných zásielkach môžete byť notifikovaný o doručení zásielky adresátovi.
- Klasické pohľadnice versus elektronické
Prvé pohľadnice sa začali objavovať v 70. rokoch 19. storočia v Nemecku a rýchlo si získali širokú obľubu verejnosti. Boli zhotovované technológiou farebnej litografie, ktorá bola neskôr nahradená fotografiou, a postupne sa na pohľadniciach začali objavovať rozmanité obrazové motívy a námety. Pohľadnice nemali predtlačenú poštovú známku, pretože často slúžili na posielanie pozdravov do cudziny.

S vývojom technológií a príchodom nových médií začalo mať posielanie pohľadníc síce klesajúcu tendenciu, no ešte vždy sú rozšíreným a obľúbeným druhom listových zásielok najmä počas sviatkov či letného obdobia. Podľa štatistík Slovenskej pošty napríklad pred 10 rokmi (r. 2002) tvorili pohľadnice 7 % všetkých zásielok v sieti SP, dnes sú to približne 2 – 3 % podiel. Klienti mesačne pošlú priemerne 85 000 pohľadníc a, samozrejme, najviac ich je počas jarných a zimných sviatkov.
Slovenská pošta ponúka klientom možnosť poslať aj elektronickú pohľadnicu, teda originálnu pohľadnicu s vlastným motívom a textom. Vytvoria si ju cez aplikáciu mojapohľadnice.sk, kde si vyberú z troch rôznych formátov – A6 (klasická s rozmermi 150 x 100 mm), A5 (veľká s rozmermi 210 x 150 mm) alebo DL (podlhovastá s rozmermi 210 x 99 mm), pridajú fotografiu alebo obrázok, prípadne využijú niektorú z pripravených šablón. Slovenská pošta pohľadnicu vytlačí a zašle adresátovi v rámci Slovenska či do zahraničia. Podľa štatistík má podaj elektronickej pohľadnice stúpajúci trend a najsilnejším obdobím sú Vianoce, Veľká noc a následne aj letné mesiace. Pri medziročnom porovnaní rokov 2020 a 2021 je tu nárast o 24 %. V roku 2021 klienti posielali mesačne priemerne 1 150 elektronických pohľadníc, v marci (obdobie Veľkej noci) to bolo 18 433 a v decembri na Vianoce viac ako 32 000.