Čo sa deje na pošte

  • Vážené kolegyne, kolegovia,
    dovoľte, aby sme Vám do roku 2023 zaželali veľa zdravia, osobných aj pracovných úspechov a príjemných chvíľ v spoločnosti Vašich rodín a priateľov.

Aj keď si racionálne hovoríme, že prelom rokov je len obyčajná zmena v dátume (a budeme o rok starší), predsa vždy v tomto čase akosi mimovoľne bilancujeme, čo je za nami, a pozeráme sa do budúcnosti, čo nás v nadchádzajúcom období čaká.

Máme za sebou ďalší turbulentný rok, v ktorom sme sa museli popasovať s novými životnými situáciami. Popri tom sme museli prijímať opatrenia, ktoré si vynucuje rýchla zmena na trhu poštových služieb nielen na Slovensku, ale aj po celom svete. Udržateľnosť, no zároveň nesporná potreba poštových služieb pre verejnosť aj organizácie i v ďalších rokoch, no v alternatívnej podobe, si od nás vyžaduje prijímanie rôznych opatrení vo všetkých činnostiach, ktoré pošta v rámci svojho biznisu a, nebojíme sa povedať, aj poslania, vykonáva. Sme veľká organizácia, v ktorej všetko so všetkým súvisí, a účinnosť opatrení nebýva zjavná okamžite, lež s časovým odstupom. To nás však nemôže odradiť a musíme v zmene vytrvalo postupovať ďalej podľa stanovených krokov a cieľov.

Dôkazom toho, že opatrenia prinášajú ovocie, je aj fakt, že najdôležitejšiu časť nášho pracovného roku, tzv. vianočnú prevádzku, sme v porovnaní s minulými rokmi zvládli so cťou a bez vážnejších zaváhaní. Dočkali sme sa aj poďakovania za dobre odvedenú prácu od jedného z našich najvýznamnejších partnerov – spoločnosti ZALANDO SE – pre ktorú sme navyše exkluzívnym partnerom pri doručovaní zásielok na Slovensku. Za dobrú prácu, a to nielen v predsviatočnom období, ale aj po celý rok Vám všetkým patrí veľká vďaka.

Slovenská pošta má dlhoročnú históriu, no napriek tomu ani v 21. storočí nemusí stáť v kúte. Sme významným partnerom pre verejnosť, komerčné organizácie i pre štátny sektor. Spomeňme ocenenie vynikajúcej spolupráce Prezídiom policajného zboru SR pri preventívnom programe na ochranu seniorov, ktorý stále pokračuje, spoluprácu pri distribúcii finančných príspevkov za očkovanie, ale aj neutíchajúci záujem médií, a teda i verejnosti, o našu prácu a jej výsledky. Činnosť Slovenskej pošty neostáva nepovšimnutá ani v medzinárodnom meradle – uveďme zlatú medailu za známkovú tvorbu Slovenskej pošty z ostatných troch rokov, ktorú nám na sklonku roku 2022 udelila Svetová poštová únia.

Vstúpili sme do roku 2023, v ktorom si pripomenieme 30. rokov samostatnej existencie Slovenskej pošty. Nebude to však jediná významná udalosť, ktorou budeme žiť. Veríme, že sa rovnako dôležitou časťou poštovej histórie stanú aj všetky pokračujúce či nové projekty, ktoré budeme realizovať. V prvom rade sa zameriame na zvyšovanie kvality a spokojnosti našich zákazníkov – dobrým príkladom môže byť zriadenie špeciálnej balíkovej zóny na Pošte Bratislava 1 na konci minulého roku. Aj za krátky čas jej prevádzky sme zaznamenali veľmi pozitívne ohlasy klientov, čo spolu so zjednodušením produktového portfólia, na ktorom sa pracuje, ukazuje cestu, ako zvýšiť počet smerovaní balíkových zásielok na pošty a z pôšt.

Postupný posun poštového modelu od listov k balíkom nemožno zastaviť, preto aj Slovenská pošta bude pokračovať v transformácii pobočkovej siete. Rozvinieme sieť partnerských výdajných miest PoštaPoint, zvýšime počty BalíkoBOXov a nastavíme partnersky zaujímavejší model Pôšt Partner tak, aby sme boli čo najbližšie k zákazníkovi.

Zameriame sa na rozvoj nových služieb pre partnerstvá so štátnym a verejným sektorom, lebo v tejto oblasti sú poštové služby ešte vždy dominantným spôsobom komunikácie. Vyššie uplatnenie Slovenskej pošty vidíme v centrálnom úradnom doručovaní a pridanú hodnotu pre klientov aj v realizácii platieb cez mobilnú aplikáciu či v možnosti využívať elektronické formuláre. Chceme sa tiež sústrediť na „obrodenie“ medzinárodnej pošty, ktorá v ostatných rokov aj v dôsledku zmeny európskej legislatívy zaznamenala útlm, a pred obchodnou zložkou pošty stojí náročná, no určite realizovateľná úloha dynamického rozvoja B2B biznisu.

Vážené kolegyne, kolegovia, väčšina z Vás pracuje na pošte niekoľko rokov, v mnohých prípadoch desaťročia. To nemôže byť „len tak“, tento kvázi štatistický údaj je manifestáciou lojality, nadšenia pre prácu a v neposlednom rade aj zodpovednosti za napĺňaní poslania a hodnôt, ktoré pošta a všetci poštári verejnosti prinášajú. Aj preto sa odvažujeme, parafrázujúc J. F. Kennedyho, vyzvať nás všetkých vrátane manažmentu, aby sme sa nepýtali, čo môže pošta urobiť pre každého z nás, ale čo môže každý z nás urobiť pre rozkvet pošty.

Veľa zdravia a šťastia v novom roku, priatelia!

Ľubomír Mindek, generálny riaditeľ a podpredseda Predstavenstva Slovenskej pošty, a. s.
Tomáš Klein, predseda Predstavenstva Slovenskej pošty, a.s.


  • Zmeny v interných dokumentoch o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci

    Od 1.1.2023 nadobúda účinnosť šesť novelizovaných interných dokumentov SP, a. s., o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci (BOZP).

    Vykonané zmeny súvisia s novelou zákona č. 124/2006 Z. z. o BOZP a reagujú na potreby a požiadavky z praxe. Zmeny boli zapracované do nasledovných šiestich interných dokumentov SP, a. s., z oblasti BOZP:
  1. OS-39 Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci, verzia 5
  2. OP-39/01 Poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov a umývacích, čistiacich a dezinfekčných prostriedkov, verzia 8
  3. OP-39/05 Povinnosti pri vzniku pracovných úrazov a ostatných nežiaducich udalostí, verzia 7
  4. OP-39/07 Zástupca zamestnancov pre bezpečnosť, verzia 4
  5. OP-39/10 Vykonávanie vyšetrenia na zistenie požitia alkoholických nápojov, omamných látok alebo psychotropných látok, verzia 5
  6. OP-39/11 Oboznamovanie a informovanie v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, verzia 5.

Radi by sme upriamili Vašu pozornosť na niektoré najmarkantnejšie úpravy v organizačnej smernici a organizačných postupoch. V organizačnej smernici OS-39 BOZP nájdete nový Traumatologický plán, s ktorým je potrebné sa oboznámiť, a vedúci zamestnanec zabezpečí jeho umiestnenie tak, aby bol dostupný všetkým zamestnancom na pracovisku.

V organizačnom postupe OP-39/01 Poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov a umývacích, čistiacich a dezinfekčných prostriedkov sa dozviete aj to, že zamestnancom budú prideľované toaletné tekuté mydlá, resp. bude zabezpečované priebežné dopĺňanie toaletného tekutého mydla v spoločných zariadeniach na osobnú hygienu. Nezabudnite si pozrieť na intranete v záložke „Ľudské zdroje/BOZP a starostlivosť o zamestnancov“ aktualizované zoznamy pracovných odevov a osobných ochranných pracovných prostriedkov s uvedením doby používania.

Novinkou je zavedenie tematického oboznámenia formou e-learningového kurzu „Bezpečné doručovanie pri ohrození alebo napadnutí psom“ pre pracoviská, ktoré zabezpečujú doručovanie zásielok. Toto tematické oboznámenie bude súčasťou vstupného a opakovaného oboznámenia zamestnancov s predpismi BOZP, ktorí doručujú poštové zásielky. E-learningový kurz bude aj súčasťou mimoriadneho oboznámenia v prípadoch, keď dôjde k ohrozeniu alebo napadnutiu zamestnanca psom pri doručovaní. Ako sa požiada o pridelenie e-learningového kurzu a aké dokumenty je potrebné vyplniť po ich absolvovaní, sa dočítate v internom dokumente OP-39/11 Oboznamovanie a informovanie v oblasti BOZP.

Oblasť BOZP sa dotýka výkonu práce každého zamestnanca, preto je dôležité, aby ste venovali náležitú pozornosť oboznámeniu sa so zmenami v aktualizovaných interných dokumentoch v oblasti BOZP, ktoré nájdete na intranete Slovenskej pošty, a. s., v záložke „Dokumentácia“ ako aj v záložke „Ľudské zdroje/BOZP a starostlivosť o zamestnancov“. Vaše otázky týkajúce sa zaistenia BOZP na pracovisku, nám môžete napísať na obozp@slposta.sk.


  • Poďakovanie od obchodného partnera Zalando SE

    Poďakovanie za dobrú prácu vždy poteší, ale poďakovanie od jedného z najvýznamnejších obchodných partnerov prináša ešte viac radosti a hrdosti pre celú firmu:

„Vážený tím Slovenskej pošty,

spolupráca s Vami počas vianočnej prevádzky pri napĺňaní našich prísľubov klientom bola pre našu spoločnosť úžasnou skúsenosťou. Napriek vysokej početnosti zásielok a poveternostným podmienkam ste počas celého predsviatočného obdobia dokázali úspešne pracovať s vysokým nasadením.

V mene ZALANDO TRANSPORT tímu by som Vám všetkým chcel vyjadriť úprimnú vďaku.

Želám krásny sviatočný víkend,

Henry Ikeche
Delivery Solutions Manager – Baltics / HR / SK
Zalando SE“

Pripomíname, že ZALANDO je v rámci e-commerce jednou z popredných európskych online platforiem pre módu a lifestyle. Pôsobí v 25 krajinách a klientom prináša široký sortiment odevov a ďalších produktov od 6 500 značiek. Slovenská pošta je na Slovensku exkluzívnym partnerom spoločnosti ZALANDO na doručovanie zásielok.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.