Práve čítate
Čo sa deje na pošte

Čo sa deje na pošte

  • Dodatok k Podnikovej kolektívnej zmluve na programe dňa

Poverení zástupcovia manažmentu Slovenskej pošty sa v budúcom týždni zúčastnia ďalšej časti kolektívneho vyjednávania s odborovými organizáciami, pôsobiacimi u zamestnávateľa – Odborovým zväzom pôšt a logistiky, Slovenským odborovým zväzom pôšt, Poštovými odbormi Senica a Slovenským odborovým zväzom pôšt a telekomunikácií. Slovenská pošta k vyjednávaniu pristupuje s plnou mierou zodpovednosti za zlepšovanie pracovných podmienok zamestnancov, ich finančného ohod- notenia, sociálnej starostlivosti najmä v oblasti stravovania a poskytovania príspevkov zo sociálneho fondu. Vysoká inflácia a s ňou spojený rast životných nákladov neobchádzajú ani zamestnancov pošty. Manažment Slovenskej pošty citlivo vníma aktuálnu sociálnu realitu a je presvedčený o nutnosti a oprávnenosti zvyšovania miezd v rámci možností Slovenskej pošty, a. s. Definitívne parametre zvyšovania miezd vzídu z kolektívneho vyjednávania.

Tomáš Klein, predseda Predstavenstva SP, a.s.
Ľubomír Mindek, generálny riaditeľ a podpredseda Predstavenstva SP, a.s.

  • Pošta bilancuje vianočnú prevádzku

Slovenská pošta doručila počas decembra 2022, kedy vrcholila vianočná prevádzka, približne 1,5 milióna balíkových zásielok, čo predstavuje cca 100-tisíc zásielok denne. Pri vyzdvihovaní zásielok z BalíkoBOXov zaznamenala pošta medziročný nárast o takmer 27 percent.

Prioritou Slovenskej pošty je doručuje zásielok spoľahlivo, bezpečne a včas priamo k adresátom. Najväčší záujem o balíkové zásielky je už štandardne v novembri a decembri práve v spojitosti s predvianočnými nákupmi. Pri medziročnom porovnaní rokov 2021 a 2022 pošta zaznamenala pokles počtu zásielok o 8 %, čo súvisí s nedostupnosťou kamenných predajní v čase pandémie 2021, keď množstvo klientov nakupovalo cez eshopy. V oblasti home delivery patrí pošta stále medzi najväčších poskytovateľov kuriérskych služieb bežným spotrebiteľom.

Ideálnym a veľmi obľúbeným spôsobom doručenia zásielky sú BalíkoBOXy, pretože sú dostupné 24 hodín 7 dní v týždni a zákazník si môže kedykoľvek podľa svojich možností vybrať zásielku samostatne a bez čakania. Aktuálne má pošta už 155 BalíkoBOXov na celom území Slovenska, ktoré sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a takmer vo všetkých okresných mestách. Zákazníci môžu cez ne okrem vyzdvihovania balíkov tiež uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom. BalíkoBoxy akceptujú úhrady platobnými kartami všetkých komerčných bánk. Zoznam Zoznam BalíkoBOXov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBOXy“ zobrazí užívateľovi presný zoznam všetkých terminálov.

Práve počas vianočnej prevádzky, v novembri aj decembri 2022 prekročila pošta prvýkrát počet 100-tisíc kusov zásielok v BalíkoBOXoch. Pri medziročnom porovnaní mesiacov november 2021 a 2022 ide o 22 % nárast počtu balíkov a pri porovnaní decembra za roky 2021 a 2022 ide o viac ako 7,5 % nárast počtu zásielok. Počas celého roka 2022 vzrástlo využívanie BalíkoBOXov oproti roku 2021 o 27 %.

Aby si Slovenská pošta udržala popredné postavenie na balíkovom trhu, pracuje na zavádzaní reforiem a nových postupov v organizácii práce. Pre vyšší komfort zákazníka pri využívaní poštových služieb sa Slovenská pošta cielene usiluje o čo najvyššiu mieru elektronizácie služieb v oblastiach, kde je to možné, a postupnými krokmi zavádza viaceré nové digitálne riešenia. Príkladmi inovácií z ostatného obdobia je nielen rozširovanie funkcionalít mobilnej aplikácie, zavedenie a rozširovanie siete BalíkoBOXov, ale aj možnosť predplatenia podávaných zásielok online prostredníctvom aplikácie ePodací hárok. Zákazníkom pri tejto forme úhrady je umožnená jednoduchšia forma podaja už pripravenej a uhradenej zásielky, a to vhodením do poštovej schránky, ktorá je na/pri budove pošty, či prednost- ným zanechaním na určenom pracovisku pošty. Okrem toho je pre klientov na stránke www.posta.sk dostupná nová zákaznícka zóna Moja ePošta, prostredníctvom ktorej môžu elektronicky požiadať o zriadenie vybraných služieb k doručovaniu zásielok, zaplatiť za tieto služby platobnou kartou alebo internetbankingom vybraných bánk. Klienti si tak môžu napríklad presmerovať svoje prichádzajúce zásielky počas zvoleného obdobia, predĺžiť úložnú lehotu zásielok, namiesto žltého lístka do schránky dostať SMS či email, alebo splnomocniť na prebratie zásielky inú osobu. Slovenská pošta plánuje v tomto roku aj rozšírenie možností preberania balíkov prostredníctvom výdajných miest.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.