Čo sa deje na pošte

Slovenská pošta testuje prvý samoobslužný podajový kiosk
Slovenská pošta prináša novinku v rámci digitalizácie a modernizácie poskytovania poštových služieb. Na najväčšom slovenskom sídlisku – v bratislavskej Petržalke v priestoroch Pošty Bratislava 5 na Vlasteneckom námestí testuje prvý samoobslužný podajový terminál. Práve táto pobočka patrí k najfrekventovanejším v rámci celej poštovej siete na Slovensku. Klienti môžu cez samoobslužný podajový kiosk podávať balíkové aj listové zásielky a zároveň sa zníži záťaž priehradkových zamestnancov.
Ak sa klient rozhodne podať zásielku cez samoobslužný podajový kiosk, zabalenú zásielku najskôr položí na terminál, v rámci dotykovej obrazovky kiosku vyplní adresné údaje odosielateľa a adresáta, vyberie spôsob doručenia (adresa, pošta, výdajné miesto – BalíkoBOX, PoštaPOINT), zvolí si doplnkové služby k zásielke, uhradí za podaj pomocou POS terminálu, kiosk zásielku odváži a vytlačí adresný štítok. Zákazník tento štítok nalepí na zásielku a následne ju zanechá na označenom mieste určenom na odovzdanie zásielok.

V dňoch 20. – 22. marca 2023 bola v Belušských Slatinách vyškolená skupina 16 zamestnancov – interných audítorov

Absolvovaním školenia získali osvedčenie na vykonávanie interných auditov manažérskych systémov v našej spoločnosti, a to na systém manažérstva kvality, environmentu, BOZP a energetickej efektívnosti. Títo zamestnanci budú od mája vykonávať interné audity popri svojej pracovnej činnosti a budú nápomocní audítorom z odboru ochrany zákazníckych práv, vnútorného auditu a protikorupčnej činnosti.
Týmto krokom si naša spoločnosť splní povinnosti stanovené požiadavkami noriem ISO na zabezpečenie výkonu interných auditov všetkých procesov manažérskych systémov v pravidelných intervaloch a tým získa viac podnetov a príležitostí na zlepšovanie v internom prostredí.
Ing. Zuzana Mažgutová, vedúca oddelenia kvality a trvalo udržateľného rozvoja

Školenia k produktom Poštovej banky

V súvislosti s plánom rozvoja a vzdelávania zamestnancov SP v roku 2023 v oblasti retailového predaja, banka a sekcia produktov a riadenia retailového predaja v spolupráci s odborom vzdelávania a rozvoja, pripravili vzdelávanie zamerané na „Osobné účty, sporiace produkty a pôžičky od Poštovej banky“. Obsahom vzdelávania sú parametre, výhody jednotlivých produktov a tréning obchodných zručností.
Vzdelávanie začína e-learningovými kurzami a pokračuje prezenčnou formou v sídlach regionálnych riaditeľstiev. Cieľom prezenčného vzdelávania je zamerať sa na otázky z e-learningových kurzov, kde bola najväčšia chybovosť a zároveň na tréning obchodných zručností k osobným účtom, sporiacim produktom a pôžičkám. Prvá vzdelávacia aktivita sa uskutočnila 28. 03. 2023 v Košiciach a ďalšie plánujeme zrealizovať v jednotlivých regiónoch do konca roka 2023.
Mgr. Silvia Drdošová, špecialista odboru vzdelávania a rozvoja

Podujatie „Objav príležitosti PEDAS“ na Žilinskej univerzite v Žiline

Dňa 28. 03. 2023 sa uskutočnilo podujatie „Objav príležitosti PEDAS“, ktorého sa zúčastnilo 30 spoločností, medzi ktorými mala svoje zastúpenie aj Slovenská pošta, a.s.
Cieľom podujatia bolo formou diskusie priblížiť študentom význam ich štúdia a následné uplatnenie sa v praxi. Podujatie bolo určené pre budúcich absolventov Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, ktorí mali možnosť klásť svoje otázky priamo zúčastneným spoločnostiam. V rámci krátkej prezentácie vystúpili aj zástupcovia úseku ľudských zdrojov Mgr. Ondrej Kostúr a Mgr. Angela Lazorová, ktorí študentom fakulty PEDAS poskytli informácie o Slovenskej pošte, a.s., a podmienkach zapojenia sa do štipendijného programu.
Najväčší záujem o našu spoločnosť prejavili študenti študijných programov distribučné technológie a služby, zasielateľstvo a logistika, ktorí sa okrem ponuky práce, informovali aj o možnostiach absolvovania odbornej praxe, stáže, či spolupráce na záverečných prácach.
Mgr. Angela Lazorová, špecialista odboru vzdelávania a rozvoja

Superhrdinovia sú témou tohtoročnej súťaže o Najkrajší list

Už iba do piatka 14. apríla majú deti vo veku od 9 do 15 rokov možnosť zapojiť sa do súťaže o Najkrajší list. Téma na rok 2023 je „Predstav si, že si superhrdina a tvojou úlohou je urobiť všetky cesty bezpečnejšími pre deti“ s dodatkom „Napíš niekomu list, v ktorom vysvetlíš, aké superschopnosti by si potreboval na dosiahnutie tohto cieľa“. Tohtoročná téma nadväzuje na napĺňanie cieľov druhej Akčnej dekády Organizácie spojených národov pre zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky. Mladí autori najlepších listov môžu vyhrať zaujímavé vecné ceny.
Úlohou účastníkov už 52. ročníka medzinárodnej súťaže v písaní listov je napísať „klasický“ list na danú tému v rozsahu maximálne 800 slov. Podmienkou je, aby bol list písaný rukou a obsahoval formálne znaky listu, t. j. hlavičku, v ktorej bude úplná adresa pisateľa, a dátum, kedy bol list písaný, oslovenie, hlavnú časť, zdvorilostné zakončenie, P. S. (ktoré je nepovinné) a podpis. V liste musí byť uvedený aj vek dieťaťa a názov školy. Mladí ľudia môžu svoje písomné práce podporiť aj zaujímavou kresbou.
Deti môžu svoje listy posielať do 14. apríla 2023 na adresu: Slovenská pošta, a.s., odbor komunikácie a marketingu, Nám. SNP 35, 814 20 Bratislava. Obálku treba označiť heslom „Súťaž o najkrajší list 2023“.
O víťazovi súťaže rozhodne komisia zložená zo zástupcov Slovenskej pošty a MD SR. Na autorov troch slovenských najlepších listov čakajú lákavé vecné ceny. Víťaz národného kola súťaže získa tablet a predĺžený víkendový pobyt v rekreačnom zariadení v Belušských Slatinách a zároveň postup do medzinárodnej súťaže, druhý úspešný účastník získa tablet a poukážky na nákup kníh a tretí účastník získa poukážky na nákup kníh. Najlepší list národného kola súťaže bude preložený do anglického jazyka a zaslaný do medzinárodného kola súťaže. V medzinárodnej súťaži budú tri najkrajšie listy ocenené zlatou, striebornou a bronzovou medailou Svetovej poštovej únie.
Súťaž vyhlasuje Svetová poštová únia a na Slovensku organizuje Slovenská pošta v spolupráci s Ministerstvom dopravy Slovenskej republiky a jej oddelením bezpečnosti cestnej premávky (BECEP) a Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR. Slovenská pošta sa prostredníctvom tejto súťaže hlási k iniciatíve Svetovej poštovej únie zlepšovať čitateľskú gramotnosť a jazykové schopnosti u detí a mládeže, ako aj rozvíjať ich talent písania s dôrazom na kreativitu a vyjadrenie emócie.
Viac informácií je na stránke https://www.posta.sk/stranky/sutaz-o-najkrajsi-list-2023

Darujte 2 % zo svojich daní Nadácii Slovenskej pošty a pomôžme si spoločne!

Vážené kolegyne a kolegovia,
radi by sme Vás prostredníctvom eZvestí vyzvali, aby ste 2 % zo svojich daní darovali Nadácii Slovenskej pošty. Nadácia sa už dlhé roky snaží pomáhať našim zamestnancov, kolegom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii a potrebujú finančnú pomoc. 2 % sú možnosť, ako spoločne malým skutkom prispieť k veľkým činom.
Ďakujeme.