Čo sa deje na pošte

Ideme za vami!
V uplynulých týždňoch sa podarilo vzkriesiť tradíciu stretnutí zamestnancov so zástupcami vedenia pošty, takže máj sa niesol v znamení otázok, odpovedí, názorov, nápadov, ale aj problémov kolegov zo všetkých kútov Slovenska. Samozrejme, regionálne rozdiely krajiny sa premietajú aj do regionálnych rozdielov na pošte, no niektoré problémy sú rovnaké: často sa hovorilo o systéme odmeňovania pracovníkov pobočiek, o dopravných prostriedkoch a ich nedostatku, o dlhých lehotách na opravy hlavne elektrických bicyklov, o zastupiteľnosti či o problémoch pri nábore nových zamestnancov. Kolegovia prichádzali aj s nápadmi, čo by sme mali občanom o poštových službách intenzívnejšie hovoriť či ako urobiť procesy na pošte efektívnejšie. Zástupcovia vrcholového manažmentu pozorne počúvali a odpovedali na otázky. Zamestnanci sa tak mohli dozvedieť, že aj veci, ktoré sa zdajú jednoduché a jasné, majú za sebou „príbeh“ – napr. prítomnosť Slovenskej pošty na stránkach e-shopov. Regionálne stretnutia sa budú pravidelne opakovať, takže bude priestor bilancovať, ako sa názory, nápady a podnety zamestnancov pretavujú do praxe.
Pozn.: Stretnutia s vedením pošty sa uskutočnili vo všetkých ôsmych regiónoch v rámci Slovenska. Tu je pár ilustračných fotografií.
Trenčín Žilina
Košice B. Bystrica

Pomôžte šíriť osvetu!

Slovenská pošta zaznamenala už približne 50 rôznych podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty či sociálne siete), ktoré sa tvária ako od pošty a pri ktorých neznámi páchatelia zneužívajú meno Slovenskej pošty. Ukážky falošných správ a mailov sú aj na webe pošty: www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody .
Pravidelne prostredníctvom médií upozorňujeme, aby klienti boli ostražití a na podozrivé správy nereagovali. Treba pripomínať, že Slovenská pošta NIKDY nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom e-mailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky vrátane dobierky klient zaplatí pri preberaní zásielky či už u kuriéra, na pošte, alebo v BalíkoBOXe. Pomôžte, prosím, šíriť osvetu, lebo ešte vždy sa nájde dosť občanov, ktorí podvod neodhalia a môžu tak prísť o peniaze.

Lepšie raz vidieť ako stokrát počuť

Aj keď sa doba digitálna nezadržateľne tlačí aj do vzdelávacieho procesu, praktické skúsenosti bežného života (zatiaľ) nenahradila. Dôkazom je aj „vyučovanie na pošte“, ktoré nedávno absolvovali deviataci zo ZŠ Hubeného 25 v Bratislave na bratislavskej jednotke. Žiaci sa učili vypísať podací lístok, poštové poukážky a poslať ďakovný list svojim rodičom.

Išlo o doplnenie učiva zo slovenčiny o administratívnom štýle. Pripraviť pre deviatakov zaujímavú hodiny slovenčiny isto nie je jednoduché, ale táto na pošte sa podarila k spokojnosti žiakov, aj pani učiteľky!