Práve čítate
Čo sa deje na pošte

Čo sa deje na pošte

Duálnym vzdelávaním k mladým kolegom

Slovenská pošta, a.s., v rámci systému duálneho vzdelávania aktívne spolupracuje so 4 strednými odbornými školami, s ktorými má uzatvorené zmluvy a pripravuje žiakov na výkon svojho budúceho povolania:

  • Stredná odborná škola dopravná v Martine – Priekopa
    spolupráca v učebnom odbore 3763 H manipulant poštovej prevádzky a prepravy od školského roku 2019/2020,
  • Stredná odborná škola informačných technológií v Banskej Bystrici
    spolupráca v študijnom odbore 3795 K klientsky manažér pošty od školského roku 2019/2020,
  • Stredná odborná škola dopravná v Trenčíne
    spolupráca v študijnom odbore 3795 K klientsky manažér pošty od školského roku 2021/2022,
  • Stredná odborná škola v Kežmarku
    spolupráca v študijnom odbore 3795 K klientsky manažér pošty od školského roku 2021/2022.

V školskom roku 2021/2022 sme mali prvých 5 absolventov učebného odboru manipulant poštovej prevádzky a prepravy a z toho traja od septembra 2022 nastúpili na pozíciu triedič zásielok na Hlavné spracovateľské stredisko Žilina.

V školskom roku 2022/2023 ukončilo štúdium v systéme duálneho vzdelávania 8 absolventov, z toho 6 v študijnom odbore klientsky manažér pošty a 2 v učebnom odbore manipulant poštovej prevádzky a prepravy. 4 absolventi uzatvorili s poštou pracovné zmluvy a od septembra 2023 nastúpili na pracovné pozície priehradkový zamestnanec na Poštu Banská Bystrica 1 a Poštu Dolný Kubín 1, operatívny zamestnanec pošty v rámci manažérskeho obvodu Banská Bystrica 1 a triedič zásielok na Hlavné spracovateľské stredisko Žilina. Jedna absolventka pokračuje v štúdiu na Žilinskej univerzite.

V školskom roku 2023/2024 zabezpečuje Slovenská pošta praktické vyučovanie v systéme duálneho vzdelávania pre 27 žiakov vo všetkých štyroch ročníkoch (hlavne v odbore klientsky manažér pošty). Aktuálne sú uzatvorené 4 učebné zmluvy so žiakmi 1. ročníka a predpokladáme, že ďalšie budú uzavreté v dohľadnej dobe.

Hlasujte a rozhodnite o víťazoch ankety TOP hlavný inštruktor v duáli 2023

Anketu pripravili stavovské organizácie, participujúce na duálnom vzdelávaní, ktoré prípravu hlavných inštruktorov priamo zastrešujú (Asociácia priemyselných zväzov a dopravy, Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR, Slovenská banská komora a Slovenská živnostenská komora) s cieľom spropagovať prácu hlavných inštruktorov a zvýšiť prestíž duálneho vzdelávania na Slovensku.

Podporte hlasovaním našu kolegyňu Mgr. Angelu Lazorovú, ktorá je nominovaná v kategórii skúsený hlavný inštruktor za aktívnu prácu so žiakmi, za inovatívny prístup a za spoluprácu s inštruktormi v rámci Slovenskej pošty, a.s., s rodičmi žiakov v duálnom vzdelávaní a za spoluprácu so strednými odbornými školami.

Mgr. Angela Lazorová sa od roku 2017 podieľala na implementácii systému duálneho vzdelávania v podmienkach Slovenskej pošty, a.s., a kompletne zastrešuje agendu prípravy žiakov na výkon povolania v rámci systému duálneho vzdelávania. Sprevádza žiakov od ich prijatia na strednú odbornú školu a vstupu do duálneho vzdelávania, až po ich uplatnenie sa na pracovných pozíciách v rámci Slovenskej pošty, a.s., kde doteraz koordinovala praktické vyučovanie pre 40 žiakov.

Hlasovanie trvá do 31. januára 2024 a hlasovať môžete iba raz.

Hlasovací formulár >>

Zákaznícke centrum – srdce pošty – jubiluje

Slovenská pošta, a.s, v minulom roku získala prvé miesto v kategórii Poštové a kuriérske služby v rámci rebríčkov Najväčší v biznise, ktoré pripravuje The Slovak Spectator v spolupráci s denníkom SME. Naše služby poskytujeme viac ako piatim miliónom občanov Slovenska a sme s nimi v denno-dennom kontakte. Okrem kolegov na poštách je súčasťou „boja v prvej línii“ aj Zákaznícke centrum, a teda hlavne jeho operátori. Hovorí sa, že rýchlo, správne a ochotne poskytované informácie klientom sú viac ako polovica úspechu každej spoločnosti. Preto je dobre fungujúce call centrum aj pre poštu také dôležité. Práca operátorov je naozaj náročná a zodpovedná – veď každý deň riešia akékoľvek problémy alebo podnety, s ktorými sa zákazníci na nich obracajú, a to je pri šírke produktového portfólia pošty naozaj obdivuhodný výkon. Operátori, ich profesionalita a prístup ku klientom do veľkej miery vytvárajú a ovplyvňujú imidž pošty ako proklientsky orientovanej spoločnosti.

Zľava: Jana Paulovičová, Janka Kerekešová, Jarmila Slováková, Marcela Tarabová

„Veta „Dobrý deň, dovolali ste sa do kontaktného centra Slovenskej pošty…“ denne zaznie na zákazníckom centre nespočetnekrát. Zamestnanci Zákazníckeho centra zákazníkom radi pomôžu, poradia či informujú o najnovších produktoch Slovenskej pošty. Niekedy sa napriek všetkému úsiliu nevyhnú prijatiu sťažnosti zákazníkov, ktoré nedokážu priamo vybaviť. Zároveň zabezpečujeme na samostatnej linke podporu pre pošty v oblasti poštových, obchodných a finančných podmienok. Zákaznícke centrum zastrešuje komunikáciu prostredníctvom 7 telefónnych čísiel, najznámejšia je infolinka 0850 122 413 a 5 e-mailových adries, na ktoré nám denne prichádza množstvo e-mailov,“ hovorí Mária Kürtiová, vedúca Zákazníckeho centra.

Zľava horný rad: Jaroslav Mačuda, Vladislav Kupka – generálny riaditeľ SP, Mária Kürtiová, Filip Lietava, Michaela Zelenko, Iveta Kiššová, Mateja Vargicová, Jana Otiepková, Jaroslav Spišiak, Anton Mišun. Zľava stredný rad: Stanislava Budová, Monika Hiadlovská, Daniela Bitterová, Eva Hlásniková. Zľava spodný rad: Michaela Berková, Andrea Šperková, Lenka Gluštíková, Drahomíra Hlinková.

Zákaznícke centrum jubiluje – oslavuje 20 rokov svojho pôsobenia. Za tento čas prešlo naozaj dlhú cestu rozvoja služieb a aj ich kvality. Prvý telefonický kontakt so zákazníkom sa uskutočnil v Bratislave v roku 2004 v technologicky skromnejších začiatkoch Zákazníckeho centra. Informácie, ktoré štyria operátori v tej dobe zákazníkom poskytovali, boli naozaj len základné.

V roku 2009 došlo k významným zmenám vo fungovaní centra: presťahovalo sa do Banskej Bystrice a začalo využívať nový softvér, ktorý už spracovával prichádzajúce hovory a riadil rady čakajúcich zákazníkov či nahrával hovory.

V súčasnosti sú aktivity Zákazníckeho centra neporovnateľne zložitejšie a rozmanitejšie. Každý zo šestnástich operátorov musí rýchlo a spoľahlivo ovládať mnoho technických systémov, z ktorých čerpajú informácie, veď denne od 8:00 -17:00 hod. vybavia takmer 2 000 podnetov.

Viete, ktoré kontakty sú najvyužívanejšie? Tieto:

  • infolinka: 0850 122 413 (len z územia SR)
  • volania zo zahraničia: +421 48 437 87 77 (poskytovanie informácií v slovenskom a anglickom jazyku)
  • eKOLKY – občania: 18 666
  • e KOLKY – úradníci 048/4378 997 (samostatná linka na podporu úradov)
  • interný helpdesk pre pošty: 048/437 88 00
  • BalíkoBOXy: 048/437 87 70 (linka pre technickú podporu)
  • Poštová karta: 048/437 89 70 (blokovanie karty)
  • e-mailové adresy: zakaznickyservis@slposta.sk, customerservis@slposta.sk, e-kolky@slposta.sk, stornozasielky@slposta.sk, zmenazasielky@slposta.sk

Rozvoj Zákazníckeho centra však najlepšie dokumentujú čísla: kým v roku 2004 vybavilo 31 000 podnetov zákazníkov, v roku 2023 to bolo 400 000! Pred dvadsiatimi rokmi operátori obsluhovali jediné telefónne číslo, dnes poskytujú služby na 7 telefónnych číslach a riešia podnety na 5 e-mailových adresách!

Pri tejto náročnej práci sú veľmi dôležité pozitívne medziľudské vzťahy všetkých zamestnancov centra. Ako príklad toho, že v centre si rozumejú, môže slúžiť situácia z tohtoročnej vianočnej prevádzky: pani Zuzana Bullová, ktorá pracovala v Zákazníckom centre od roku 2009 a v októbri 2023 prešla na inú pozíciu, nenechala svojich bývalých kolegov v štichu a v najexponovanejších dňoch im prišla pomôcť vybavovať klientov, za čo jej patrí vďaka kolegov.

Poznáme to všetci: keď voláme na linku akejkoľvek spoločnosti, nechceme dlho čakať, chceme dostať jasné a rýchle informácie a akosi samozrejme očakávame, že náš problém bude okamžite vyriešený. Zákazníci, volajúci a píšuci do Zákazníckeho centra Slovenskej pošty, nie sú iní. Operátori centra pod vedením pani vedúcej Márie Kürtiovej vynakladajú všetko úsilie, aby boli klienti pošty spokojní a naďalej využívali naše služby, čo je v silnej konkurencii mimoriadne dôležité. Všetkým patrí veľká vďaka a veríme, že svojim umením urobiť z nespokojného klienta spokojného a lojálneho, budú naďalej prispievať k dobrému menu značky Slovenská pošta.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.