Čo sa deje na pošte

Dohoda s Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny

Doručovanie štátnych sociálnych dávok patrí medzi veľmi dôležité, aj keď neľahké aktivity Slovenskej pošty, ktorými prispieva k zodpovednosti štátu voči zraniteľným komunitám. Po náročných rokovaniach sa vedeniu Slovenskej pošty podarilo uzavrieť s Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny Dodatok k Zmluve o zabezpečení výplat dávok v okresnom okruhu. Prečo je to dôležité? Po rokoch bude poplatok za doručovanie štátnych sociálnych dávok zodpovedať nákladom, ktoré pošta s touto aktivitou má. Pri rovnakej početnosti poukazov tak pošta získa o 500 000 € viac ako v minulých obdobiach, čo je dôležitý príspevok k hospodárskemu výsledku v tomto a v nasledujúcich rokoch.

Slovenská pošta testovala nákladné elektrické auto

Elektrické autá sa už stali súčasťou našich životov, avšak „veľké“ nákladné autá či ťahače majú pred sebou ešte istú cestu, aby boli bežnou súčasťou vozového parku logistických či transportných spoločností. V minulých dňoch sa do testovania elektrického nákladné vozidla zapojila aj Slovenská pošta. K dispozícii sme mali v rámci pôžičky nákladné elektrické vozidlo značky Mercedes eActros 400 s celkovou hmotnosťou 27 t.
Trojtýždňová skúšobná prevádzka prebehla v stredisku dopravy v Žiline a vozidlo bolo nasadené na poštový cestný kurz Žilina – Ilava – Púchov – Žilina. S denným nájazdom od 133 po 264 km počas skúšky absolvovalo 2 051 km. Pri aktuálnej cene elektrickej energie vozidlo dosiahlo náklad na 100 km jazdy 19,70 € (pri dieselovom vozidle je to v súčasnosti 33 €).
Vozidlo testoval kolega – vodič Štefan Filip, ktorý na aute ocenil výbornú točivosť a pohodlné manévrovanie pri cúvaní aj do užších priestorov, dobré využitie „motorovej brzdy“ pri dobrzďovaní, zvyšovanie dojazdu rekuperáciou, dobrý rozhľad pri cúvaní aj s pomocou kamier či dobré nočné videnie. Ako skúsený vodič, ktorý sa stretáva s tým, že na dvoroch pôšt sú nerovnosti či prevýšenia pri nakladacích rampách, vyzdvihol, že je možné manuálne upraviť výšku auta nielen na zadnej náprave, ale aj na prednej – vozidlo tak vie dať do roviny a pri tlačení kontajnerov netreba prekonávať výškový rozdiel.
Testované vozidlo je vo fáze prototypu, preto o jeho cene počas sériovej výroby zatiaľ nemožno hovoriť. Avšak aj náš test potvrdil, že aj „veľké“ nákladné autá na ekologický elektrický pohon už nie sú vecou fantázie.