Čo sa deje na pošte

Vyhodnotenie vianočnej prevádzky 2023
Prioritou Slovenskej pošty je doručenie zásielok spoľahlivo, bezpečne a včas priamo k adresátom. Najväčší záujem o balíkové zásielky kulminuje štandardne v novembri a decembri pre predvianočné nákupy. Počas tohto obdobia vianočnej prevádzky 2023 bolo na poštovú prepravu podaných celkom 3 277 490 ks balíkových zásielok, z toho 2 564 830 ks predstavovali expresné zásielky. Oproti minuloročnej vianočnej prevádzke sme zaznamenali nárast o 362 753 ks podaných balíkových zásielok.


Kvalita v oblasti dodržiavania lehoty prepravy expresných zásielok sa pohybovala od 97,67 % v prvom novembrovom týždni až po 87,21 % v poslednom predvianočnom týždni. V poslednom týždni sme prihliadali najmä na splnenie deklarovaného doručenia balíkových zásielok do Vianoc. V oblasti poštovej prepravy sme využívali aj služby externého prepravcu, pričom sme sa zameriavali na čo najnižšie čerpanie nákladov.
Celkovo sa počas vianočnej prevádzky odjazdilo 2 566 760 km, čo bolo o 52 485 km viac ako v predchádzajúcom roku. Oproti minuloročnej vianočnej prevádzke sme na pohonných hmotách ušetrili cca 88 tis. €, a to pre ich nižšie ceny. Aby si Slovenská pošta udržala popredné postavenie na balíkovom trhu, pracuje na zavádzaní reforiem a nových postupov v organizácii práce. Pre vyšší komfort zákazníka pri využívaní poštových služieb sa Slovenská pošta cielene usiluje o čo najvyššiu mieru elektronizácie služieb v oblastiach, kde je to možné, a postupnými krokmi zavádza viaceré nové digitálne riešenia. Príkladmi inovácií je nielen rozširovanie funkcionalít mobilnej aplikácie, zvyšovanie počtu BalíkoBOXov, ale aj možnosť predplatenia podávaných zásielok online prostredníctvom aplikácie ePodací hárok.
Všetkým kolegyniam a kolegom ďakujeme za pracovné nasadenie a obetavosť počas vianočnej prevádzky 2023.

Pracovné stretnutie hlavných inštruktorov v systéme duálneho vzdelávania v Belušských Slatinách
Dôležitú rolu pri vzdelávaní a odovzdávaní svojich skúseností žiakom zohrávajú hlavní inštruktori, a práve pre nich bolo určené pracovné stretnutie, ktoré sa uskutočnilo v termíne od 30. 01. – 31. 01. 2024 v Školiacom stredisku v Belušských Slatinách. Hlavní inštruktori sprevádzajú žiakov od ich vstupu do duálneho vzdelávania až po ich uplatnenie sa na pracovných pozíciách v rámci pobočiek Slovenskej pošty.
Cieľom spoločného stretnutia bola vzájomná výmena skúseností pri práci so žiakmi a nastavenie efektívnejšej organizácie odborného výcviku na pracoviskách praktického vyučovania. Opätovne sme sa oboznámili s povinnou predpísanou dokumentáciou, súvisiacou s dochádzkou a hodnotením žiaka, venovali sme sa propagácii duálneho vzdelávania a diskutovali o možnostiach ako motivovať žiakov pre vstup do duálneho vzdelávania. V školskom roku 2023/2024 zabezpečuje SP, a.s., praktické vyučovanie v systéme duálneho vzdelávania pre 27 žiakov, ktorým sa na pracoviskách venuje 10 hlavných inštruktorov a 42 inštruktorov.
V závere stretnutia sme hľadali možnosti ako zlepšiť vzájomnú spoluprácu so strednými odbornými školami a informovali sa prostredníctvom inštruktorov na študijné, pracovné výsledky žiakov a ich záujem uplatniť sa po ukončení štúdia v SP, a.s.
Mgr. Angela Lazorová, špecialistka odboru vzdelávania a rozvoja

Takí sme my, poštári
Dnes vám predstavíme nášho kolegu Ing. Jozefa Bujňáka, riaditeľa regionálneho riaditeľstva Prešov:

1. Kedy ste začali pracovať na Slovenskej pošte a aká spomienka sa vám k tomu viaže?
Nastúpil som 13. 08. 1991. K tomuto dňu sa mi neviaže žiadna mimoriadna spomienka, akurát to, že som išiel do niečoho nového, nepoznaného. Kamoši mi vraveli: „Čo nevieš olízať známku a prilepiť ju??“ 🙂
2. Čo považujete za váš najväčší pracovný úspech?
Môj najväčší pracovný úspech je, že svojou prácou a húževnatosťou od administrátora cez vedúceho malej pošty, veľkej pošty, referenta, manažéra som si siahol aj na funkciu riaditeľa regionálneho riaditeľstva, na ktorej pôsobím doteraz.
3. Aký bol váš najzaujímavejší deň na pošte?
Každý deň je zaujímavý, lebo každý deň robíte prakticky to isté, a predsa je každý deň výnimočný a iný.
4. Aký úsmevný zážitok vás postretol v práci?
Raz prišiel na poštu starší pán po dôchodok a po podpísaní kvitančného listu som si pozeral rok narodenia a podpis. Pán sa opýtal: ,,Čo som sa nepekne podpísal?“ Odpovedal som, že nie, len pozerám, koľko máte rokov, či ešte prídete na poštu, na čo pán zareagoval: „Viete čo, pán vedúci, ja som sa naučil písať a vy sa naučte čítať.“ Tak sme sa schuti obaja zasmiali a stále na to spomínam.
5. Ktoré tri veci vám napadnú, keď sa povie Slovenská pošta?
List, balík a dávky okresného okruhu.
6. Ako trávite voľný čas? Máte koníčky, ktorým sa pravidelne venujete?
Mojím veľkým koníčkom je rekreačná horská cyklistika, plávanie a v zime lyžovanie a rekreačne skialp.
7. Aké je vaše obľúbené jedlo?
Bryndzové halušky so slaninkou, ale zjem všetko, čo nezje mňa. Alebo strapačky s kapustou a pečenou krkovičkou.
8. Čo prajete Slovenskej pošte dobudúcna?
Slovenskej pošte prajem veľa klientov, ktorí budú spokojní so službami a budú Slovenskú poštu a jej zamestnancov iba chváliť. Prajem jej, aby bola v dobrej kondícii a iba v zelených číslach, aby bola moderná inštitúcia a zaujímavá firma aj pre mladých ľudí.