Čo sa deje na pošte

Personálne zmeny vo vedení Slovenskej pošty, a.s.
Ministerstvo dopravy SR rozhodnutím jediného akcionára Slovenskej pošty, a.s., odvolalo 15. 2. 2024 z funkcie podpredsedu a člena predstavenstva Ing. Juraja Jakuboviča, ktorý zároveň vykonával funkciu riaditeľa úseku stratégie a komunikácie na Slovenskej pošte, a.s. Pôsobenie vo funkcii riaditeľa úseku ukončil dňa 20. 2. 2024.

,,Chcem Vám veľmi pekne poďakovať za spoluprácu, bolo to krátke, intenzívne a zmysluplné. Zároveň Vám prajem len to najlepšie, nech sa darí Vám osobne, ako aj Slovenskej pošte,“ s týmto prianím sa s nami pán Jakubovič rozlúčil.
Pánovi Jakubovičovi ďakujeme za spoluprácu a zodpovedne odvedenú prácu počas jeho pôsobenia na Slovenskej pošte. Želáme mu ďalšie úspechy ako v pracovnom, tak aj v súkromnom živote.
Podpredsedníčkou a členkou predstavenstva sa stala Ing. Melinda Burdanová, ktorá zároveň od 22. 2. 2024 zastáva aj pozíciu riaditeľky úseku obchodu. V rámci úseku bola zriadená sekcia korporátneho predaja, jej riaditeľom sa stal Ing. Igor Šulek. Dňom 20. 2. 2024 ukončil pôsobenie vo funkcii riaditeľa logistiky Ing. Tibor Fóti. V jeho práci a úsilí bude na tejto pozícii pokračovať Ing. Juraj Donoval, PhD. Poverený riadením úseku ľudských zdrojov je od 21. 2. 2024 Mgr. Ondrej Kostúr. K rovnakému dátumu bola Ing. Jana Hájková poverená výkonom funkcie riaditeľky úseku financií. S účinnosťou od 22. 2. 2024 bol zrušený úsek stratégie a komunikácie a do priamej riadiacej pôsobnosti generálneho riaditeľa patria tieto odbory:
- kancelária generálneho riaditeľa,
- odbor strategického manažmentu, vnútroštátnej regulácie a kvality,
- odbor komunikácie a marketingu,
- odbor právny,
- odbor obstarávania,
- POFIS a poštové múzeum.

Zástupcovia Odborového zväzu pôšt a logistiky rokovali s ministrom dopravy

Dňa 22. 2. 2024 sa v priestoroch Ministerstva dopravy SR uskutočnilo pracovné stretnutie Odborového zväzu pôšt a logistiky s vedením ministerstva v zastúpení ministra dopravy Jozefa Ráža a štátneho tajomníka Igora Chomu, generálnej riaditeľky sekcie elektronických komunikácií a poštových služieb Zuzany Šturdíkovej, riaditeľky odboru poštových služieb Evy Matejkovej. Za Odborový zväz pôšt a logistiky sa rokovania zúčastnila predsedníčka Žofia Lehotská, podpredseda Patrik Vnuk, členky dozornej rady Danka Trávniková a Agáta Gajdošíková. O pracovné stretnutie požiadal Odborový zväz pôšt a logistiky z dôvodu zložitej a neistej situácie na Slovenskej pošte, a.s., v nadväznosti na neustále znižovanie počtu zamestnancov a zlú ekonomickú situáciu spoločnosti.
Predsedníčka Odborového zväzu pôšt a logistiky Žofia Lehotská informovala zástupcov ministerstva, že najvyššie orgány odborového zväzu sa pravidelne detailne zaoberajú hospodárskou situáciou SP, a.s., od ktorej závisia mzdové, pracovné a sociálne podmienky jej zamestnancov. Zdôraznila obavy zamestnancov, týkajúce sa budúcej existencie spoločnosti vzhľadom na negatívne hospodárenie spoločnosti, rastúcu neistotu a pochybnosti o perspektívach a zabezpečení základných životných potrieb ich rodín. Medzi zamestnancami narastá nespokojnosť a neistota na pracoviskách, ktorá súvisí s rušením a neobsadzovaním pracovných miest, ako aj obmedzeniami prijímania náhradných zamestnancov, čo vedie k nárastu vzájomných zástupov, a tým aj k fyzickej a psychickej vyčerpanosti zamestnancov.
Témou pracovného stretnutia bola aj oblasť realizácie strategických projektov SP, a.s. Predsedníčka OZ PaL Žofia Lehotská uviedla, že je potrebné prehodnotiť realizáciu tých projektov, ktoré zhoršujú pracovné podmienky zamestnancov a zároveň nevedú k zlepšeniu hospodárenia spoločnosti, práve naopak, ich následkom môže dôjsť k výraznému zníženiu stavu zamestnancov, k celkovej zmene štruktúry pôšt a masívnemu odchodu zamestnancov.
V oblasti hospodárenia spoločnosti uviedla, že aj napriek výraznému poklesu stavu zamestnancov vykázala SP, a.s., za obdobie rokov 2020 až 2023 stratu, preto predsedníčka OZ PaL vyzdvihla dôležitosť vyvíjať aktivity, ktorých cieľom je zvýšenie výnosov, ktoré OZ PaL plne podporuje, ako napr. zvýšenie poštových taríf, zvýšenie cien za poskytovanie dôchodkov národného okruhu pre Sociálnu poisťovňu. V tejto súvislosti predsedníčka OZ PaL požiadala pána ministra o podporu v strategickom partnerstve s verejnou správou pre poskytovanie služieb vo verejnom záujme, a to najmä pri rozšírení dostupnosti poskytovania služieb štátu v rámci siete SP, a.s., v rozvoji služieb centrálneho úradného doručovania pre orgány verejnej moci a zabezpečení krokov potrebných k rozšíreniu a zvýšeniu dostupnosti ponúkaných služieb štátu občanom SR prostredníctvom SP, a.s.
Na vyjadrenia zástupcov OZ PaL nadviazal pán minister, ktorý zdôraznil, že si je vedomý zložitej ekonomickej situácie na Slovenskej pošte a urobí maximum pre zlepšenie jej hospodárenia. Pri výnosoch zo služieb vo verejnom záujme bude ministerstvo iniciovať rokovanie s dotknutým rezortom s cieľom vyjednať prehodnotenie a úpravu podmienok, za akých sú takéto služby zabezpečované, vrátane ich relevantného finančného ohodnotenia. Taktiež potvrdil, že ministerstvo podporuje myšlienku rozšírenia kvalitného prístupu sociálnej a územnej celistvosti (kohézie). Načrtnutá bola aj téma e-kolkov, kde minister vidí dôležitosť zachovania poskytovania tejto služby prostredníctvom SP, a.s., aj s využívaním kioskov. V oblasti projektov a iných aktivít minister zdôraznil, aby ich realizáciou bola zabezpečená práca pre zamestnancov SP, a.s., ich stabilizácia a zlepšenie hospodárenia spoločnosti. Neuvažuje o hromadnom prepúšťaním zamestnancov v budúcom období a taktiež pri rušení napr. mestských pôšt by išlo len o presun zamestnancov v rámci iných pôšt. Spoločne bolo dohodnuté ďalšie stretnutie k projektom na úrovni ministerstva a ďalšej vzájomnej komunikácii so štátnym tajomníkom o možnej podpore lepšieho rozvoja spoločnosti.
Rokovanie ukončil pán minister poďakovaním za stretnutie. Vyjadril záujem na zachovaní dobrých pracovných a sociálnych podmienok zamestnancov Slovenskej pošty.
Predsedníčka OZ PaL v mene všetkých členov odborového zväzu pôšt a logistiky a všetkých zamestnancov SP, a.s., poďakovala za pomoc a podporu v týchto dôležitých otázkach z pohľadu zachovania sociálneho zmieru a udržateľnej situácie na SP, a.s. Veľmi ocenila pozitívny postoj a záujem ministra pri riešení dôležitých oblastí pre zlepšenie kondície spoločnosti a spokojnosť jej zamestnancov.
Zástupcovia Odborového zväzu pôšt a logistiky si vážia veľmi skoré prijatie a vypočutie na pôde ministerstva za osobnej účasti ministra Jozefa Ráža a štátneho tajomníka Igora Chomu. V komunikácii s ministerstvom budeme aktívne pokračovať a sledovať všetky aktivity, ktoré pomôžu Slovenskej pošte k zlepšeniu hospodárenia a zvýšenia istoty pre jej zamestnancov.
Žofia Lehotská, predsedníčka OZ pôšt a logistiky

Slovenská pošta upozorňuje na celoslovenskú odstávku počas 9. a 10. marca 2024.

Slovenská pošta upozorňuje na celoslovenskú odstávku počas víkendu 9. a 10. marca pre náročný nevyhnutný technický zásah, ktorý súvisí s modernizáciou technickej infraštruktúry. V tomto období budú kľúčové informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a súčasne budú obmedzené funkcionality mobilnej aplikácie a webovej stránky Slovenskej pošty. Zároveň budú zatvorené celoplošne všetky pobočky Slovenskej pošty, v termíne 9. a 10. marca ide o 116 pôšt. Zásielky uložené do 8. marca v BalíkoBOXoch bude možné vybrať aj počas odstávky.
Služby a produkty, ktoré Slovenská pošta poskytuje prostredníctvom svojich pobočiek, sú plne automatizované a centralizované za celé Slovensko. Ide o sieť 1 400 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty. Všetky produkty a služby zabezpečujú centrálne informačné systémy, ktoré sú závislé od dátového centra Slovenskej pošty.
Modernizácia produktov a služieb a ich procesov so sebou priniesli potrebu zvýšenia kvality a spoľahlivosti a s tým súvisiacu rozsiahlu technickú inováciu IT infraštruktúry spojenú so zefektívnením dátového centra pre vyšší štandard a kvalitu.
Údržba informačných systémov je naplánovaná počas víkendu, keď je štandardne viac ako 85 % pobočiek Slovenskej pošty mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou Slovenská pošta zásielky nedoručuje.
Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od pondelka 11. marca 2024.

Takí sme my, poštári
Dnes vám predstavíme nášho kolegu Ing. Jozefa Majáka, projektového manažéra

1. Kedy ste začali pracovať na Slovenskej pošte a aká spomienka sa vám k tomu viaže?
Na Slovenskej pošte som začal pracovať 1. 3. 2019. Spomínam si na príjemné a priateľské prijatie mojím nadriadeným, ktorým bol Rastislav Kulich. Nezabudnuteľné boli tiež podozrievavé pohľady niektorých kolegov na to, čo tu budem robiť. 🙂
2. Čo považujete za váš najväčší pracovný úspech?
To by asi mali zhodnotiť moji nadriadení, ale pre mňa je najväčší pracovný úspech každý projekt, ktorý práve dokončím. Mojím najväčším a úspešne realizovaným projektom bolo predbežné colné konanie a preclievanie zásielok s nízkou hodnotou.
3. Aký bol váš najzaujímavejší deň na pošte?
Najzaujímavejším dňom na pošte bol ten, kedy som ešte nebol zamestnancom SP. Bol to nečakane dlhý pracovný pohovor s riaditeľom úseku prevádzky na Nám. SNP v Bratislave, ktorý pravdepodobne dopadol dobre, keďže som následne dostal pracovnú ponuku.
4. Aký úsmevný zážitok vás postretol v práci?
Cestoval som firemným vozidlom do Bratislavy a minul sa mi benzín aj CNG asi 500 metrov pred čerpacou stanicou. Našťastie, prišla diaľničná patrola, ktorá ma tých 500 metrov odtiahla.
5. Ktoré tri veci vám napadnú, keď sa povie Slovenská pošta?
Obrovský kolos. Skvelé služby, o ktorých ale verejnosť nevie alebo má voči nim predsudky. Veľký potenciál, ktorý sa nevyužíva naplno.
6. Ako trávite voľný čas? Máte koníčky, ktorým sa pravidelne venujete?
Kým naše dve deti nevyrástli, tak hlavným koníčkom boli oni. Teraz sa venujem horskej cyklistike, turistike a v zime je to skialp, bežky a zjazdové lyžovanie.
7. Aké je vaše obľúbené jedlo?
Losos na všetky spôsoby.
8. Čo prajete Slovenskej pošte dobudúcna?
Stabilitu a jasné smerovanie.