Práve čítate
Zaujímavosti zo sveta zahraničnej pošty

Zaujímavosti zo sveta zahraničnej pošty

Koniec papierovým oznámeniam o neúspešnom doručení balíka v Belgicku

Poštoví doručovatelia spoločnosti bpost, národného poštového podniku Belgicka, už nebudú zanechávať papierové oznámenia o neúspešnom pokuse o doručenie balíka. Namiesto toho zákazníci dostanú toto upozornenie e-mailom alebo v aplikácii „My bpost“. Znamená to, že všetka komunikácia od potvrdenia objednávky až po doručenie balíka bude teraz plne digitálna. Táto iniciatíva je ďalším vyjadrením záväzku spoločnosti bpost ponúkať udržateľné logistické riešenia pre rozvíjajúci sa elektronický obchod.

Zákazníci, ktorí nakupujú produkty online sú povinní zaregistrovať si svoju e-mailovú adresu a sú informovaní o stave svojej objednávky e-mailom alebo v aplikácii. Prakticky, všetka komunikácia prijatá zákazníkmi, ktorí nakupujú produkty on-line, sa posiela cez digitálne kanály. Papierová notifikácia však zostane, ak bpost nemá platnú e-mailovú adresu od zákazníka, takže nezmizne úplne. Papierové oznámenia sa budú naďalej používať pri neúspešných doručovaniach doporučených zásielok a pri balíkoch, ktoré namiesto internetového obchodu posielajú súkromné osoby.

Digitálne oznámenia o neúspešnom pokuse o doručenie budú štandardom pre veľkú väčšinu zákazníkov a znížia spotrebu papiera o 97 %. Nižšia spotreba papiera spolu s ďalšími iniciatívami, ako je bezemisné doručovanie pošty, recyklované obaly a uhlíkovo neutrálne budovy, umožňujú spoločnosti bpost, aby jej podnikanie bolo ešte udržateľnejšie.

V Taliansku na Poste Italiane predstavili svoju novú službu „ProgettoPolis“

Poste Italiane, národný poštový podnik Talianska, predstavil novú službu „ProgettoPolis“, ktorá umožňuje občanom žiadať o vydanie alebo obnovu cestovného pasu priamo na pobočkách pôšt. Služba je ponúkaná v rámci projektu Polis, ktorý bol spustený ešte v januári 2023, a ktorý mení pošty na “domov digitálnych služieb“, jednotné kontaktné miesto, ktoré zjednoduší a zrýchli prístup k službám verejnej správy v takmer 7 000 obciach do 15 tisíc obyvateľov.

Vďaka dohode podpísanej medzi Poste Italiane, Ministerstvom vnútra a Ministerstvom obchodu a Made in Italy môžu tak občania s bydliskom v obciach zahrnutých do projektu Polis, požiadať o vydanie alebo obnovu cestovného pasu predložením dokumentácie priamo pri priehradke pošty, bez nutnosti ísť na pobočku polície alebo zákaznícke centrum Ministerstva vnútra. Technologická platforma používaná na poštách zozbiera informácie a biometrické údaje občana (odtlačky prstov a fotografie) a následne dokumentáciu odošle na príslušný útvar Policajného zboru. Vydaný nový cestovný pas doručí Poste Italiane kuriérom priamo domov, na adresu žiadateľa.

V najbližších mesiacoch bude možné požiadať aj o elektronický občiansky preukaz a vybrané služby finančnej správy. Nové služby poskytujú pošty pri priehradke, vo vyhradených miestnostiach alebo prostredníctvom digitálnych totemov, ktoré umožňujú občanom vybavovať žiadosti aj v samoobslužnom režime 24/7, bez ohľadu na otváracie úradné hodiny pošty.

Projekt talianskej pošty vzbudzuje veľký záujem v Európe pre svoju inkluzívnu hodnotu a pre schopnosť ponúkať základné služby občanom, ktorí bývajú v malých obciach.


Článkami do tejto rubriky prispel: Ing. Peter Šturdík, expert medzinárodných vzťahov

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.