Zaujímavosti zo sveta zahraničnej pošty

Partnerstvo Ukrposhta a DHL Global Match (UK) Limited pri preprave poštových zásielok
Národný poštový operátor Ukrajiny spoločnosť Ukrposhta a spoločnosť DHL Global Match Limited, špecializovaná divízia DHL Deutsche Post, oznámili partnerstvo v dopravných službách a pri preprave poštových zásielok. DHL Global Match je globálna spoločnosť, ktorá prevádzkuje vlastnú flotilu lietadiel DHL Aviation a zabezpečuje distribúciu poštových zásielok do viac ako 170 destinácií po celom svete. Toto partnerstvo je súčasťou stratégie spoločnosti Ukrposhta rozširovať exportné trasy, a to v čase keď je uzavretý vzdušný priestor a spoločnosť sa musí vyrovnávať aj s častými hraničnými blokádami cestných prechodov. Spolupráca s medzinárodnými spoločnosťami, ako je aj DHL Global Match, si spoločnosť Ukrposhta zabezpečila pravidelné spojenie a stabilné dodacie lehoty pre zásielky do zahraničia, najmä do krajín ako USA, Kanada, Austrália a v budúcnosti aj do ázijských krajín. Len v januári 2024 približne 90 % všetkých zásielok prijatých na viac ako 27 000 podacích miestach Ukrposhta určených do USA bolo doručených v lehote do 7 až 14 dní.

bpost predstavilo prvú ekozónu s nulovými emisiami CO2 pri doručovaní poštových zásielok

Národný poštový operátor Belgicka spoločnosť bpost dodáva všetky noviny, listy a balíky v centre mesta Bruggy s nulovými emisiami CO2. bpost spojila svoje sily s mestom Bruggy aj pri výbere ďalších vhodných lokalít pre inštaláciu Boxov. Kombinácia zeleného vozového parku, hustej siete odberných miest a partnerstva s úradmi a obyvateľmi mesta Bruggy prispeli k tomu, že historické mesto Bruggy sa stalo plnohodnotnou a aj prvou „ekozónou“ v rámci doručovacej siete bpost.
Najdôležitejšími aspektmi ekozóny je teda doručovanie s nulovými emisiami CO2 a citlivo prepojená sieť odberných miest (pošty, odberné miesta, boxy). Ide o udržateľnosti, ktoré si stanovilo mesto Bruggy. Rovnomerné rozloženie odberných miest po území mesta zabezpečuje, že pre každého obyvateľa je táto vzdialenosť ľahko dosiahnuteľná pešo alebo na bicykli. Boxy je samozrejme možné použiť na odosielanie aj prijímanie balíkov a bpost zabezpečuje výber z boxov každý deň. Zákazníci môžu sledovať svoje zásielky v aplikácii My bpost.
Doručovanie s nulovými emisiami CO2 sú kľúčovou súčasťou politiky udržateľnosti presadzovanej spoločnosťou bpost, pričom jej flotila elektrických bicyklov a elektrických vozidiel umožňuje spoločnosti bpost podstatne znížiť emisie uhlíka spojené s doručovaním listových zásielok a balíkov. Bpost tak aktívne prispieva k zlepšeniu kvality ovzdušia pre všetkých obyvateľov mesta Bruggy.

PHLPost rozširuje koncept Pop-Up obchodov Kadiwa aj na ďalšie pošty

Filipínska pošta (PHLPost) spolupracuje s Ministerstvom pôdohospodárstva a samosprávou provincií na rozširovaní projektu „Kadiwa pop-up store“ na pobočky vybraných pôšt, čím chce poskytovať obyvateľom priamy prístup k čerstvým, cenovo dostupným potravinám a základným komoditám.
PHLPost koordinuje svoje aktivity s Ministerstvom pôdohospodárstva so zámerom stať sa čiastočným alebo úplným poskytovateľom logistických služieb pre poľnohospodárov a poľnohospodársky sektor pri preprave tovaru za nižšiu cenu, ale aj ponuke tovaru priamo na vybraných poštách. Cieľom je tiež poskytnúť poľnohospodárom ďalšie príležitosti na predaj svojich výrobkov. Ako logistický partner Ministerstva pôdohospodárstva môže PHLPost doručovať alebo prepravovať poľnohospodárske produkty, ako sú sadenice, hnojivá a plodiny aj do vzdialených oblastí bez prístupu obyvateľov do veľkých miest v jednotlivých provinciách. Koncept ponuky „Pop-up obchodov“ spočíva v otvorení krátkodobých predajných priestorov na niekoľko dní až týždňov často s cieľom len sezónneho predaja alebo plánovaného podujatia.