Čo sa deje na pošte

Vážená kolegyňa, vážený kolega,
vedeniu Slovenskej pošty záleží na tom, aby boli všetci zamestnanci informovaní o situácii a hospodárení našej spoločnosti. Vážime si Vašu prácu a máme záujem, aby sme Vás pravdivo informovali o aktuálnom stave Slovenskej pošty a víziách do budúcna. Generálny riaditeľ preto v sérii krátkych videí opisuje reálnu zložitú ekonomickú situáciu Slovenskej pošty spolu s plánom riešení na jej prekonanie.
Zároveň Vám chceme v mene generálneho riaditeľa a celého vedenia Slovenskej pošty vysloviť poďakovanie za Vašu prácu a každodenné nasadenie, bez ktorých by Slovenská pošta nemohla existovať.
V e-learningu SP nájdete nový kurz „Generálny riaditeľ informuje – apríl 2024“. Termín absolvovania: do 30. 4. 2024.
Prosím Vás, aby ste túto informáciu postúpili zamestnancom, ktorí nemajú vlastné e-mailové adresy.
Do systému sa prihlásite zadaním adresy https://evzdelavanie.posta.sk do prehliadača Microsoft Edge, resp. kliknutím na záložku Školenie >> eVzdelávanie a vpísaním osobného čísla a hesla (ak sa prihlasujete do systému prvýkrát, heslo je Vaše osobné číslo. Následne odporúčame heslo zmeniť v profile užívateľa.).
Pre začiatočníkov je na intranete Slovenskej pošty dostupný návod „Ako študovať v e-learningu“.
úsek ľudských zdrojov a bezpečnosti

Záblesk inovácie
Predstavujeme víziu Ing. Melindy Burdanovej – podpredsedníčky Predstavenstva SP, a.s., a riaditeľky obchodu

1. Slovenská pošta pre vás nie je „terra incognita“, veď z pozície riaditeľky Poštovej banky máte za sebou dlhoročnú spoluprácu týchto dvoch inštitúcií. Ako si predstavujete napredovanie poštových služieb, aby aj v rozbehnutom 21. storočí dokázali osloviť zákazníkov všetkých vekových kategórií a aby ich využívali?
Je dôležité si dnes uvedomiť, v akom stave sa Slovenská pošta nachádza. Treba si jasne pomenovať fakty a nezatvárať pred tým oči. Situácia je naozaj vážna. Zároveň aj vnímanie pošty ľuďmi nie je najprívetivejšie. Čo je však dôležité, máme jasný plán, ako situáciu zmeniť, a navyše okrem plánu máme aj odhodlanie a chuť, čo je najdôležitejšie a znamená polovicu úspechu. Nehovorím len za seba, ale za celý tím v predstavenstve pošty. Naším cieľom je urobiť z pošty modernú a životaschopnú firmu, ktorá patrí do 21. storočia, so spokojnými zamestnancami. Vieme, že sa to dá, stačí sa pozrieť na iné pošty v zahraničí, takže sa inšpirujeme pozitívnymi príkladmi.
2. Pošta je podnik s dlhoročnou tradíciou, ktorá je na jednej strane príťažlivá z hľadiska historického, no na strane druhej v mnohých evokuje akúsi zastaranosť a staromilstvo. Čím sa dá tento zdanlivý rozpor riešiť?
Tradícia je veľká devíza, lebo máme na čom stavať, avšak sama o sebe dnes už nestačí, potrebujeme ju skĺbiť s pridanou hodnotou pre zákazníka tak, aby sme ľuďom dali, čo žiadajú – kvalitný servis, kvalitné služby a produkty, ktoré im môžu veľakrát uľahčiť život.
3. Ako vidíte budúcnosť rozvoja predaja partnerských služieb – bankové produkty, poistné produkty, služby mobilného operátora, predaj doplnkového tovaru a ostatné? Nemal by sa tento predaj regionálne diverzifikovať alebo má zostať jednotný pre celú poštovú sieť?
Či chceme, alebo nie, diverzita v určitom zmysle už existuje, napr. v malej pošte dnes nevybavíte úver. Takže áno, tam, kde to má zmysel, by som do diverzifikácie určite šla. Myslím si však, že je potrebné sa pozrieť na to, čo a ako dnes robíme. Doba sa mení, menia sa aj požiadavky klientov, používajú sa iné postupy, technológie, preto treba raz začas prehodnotiť postupy. Určite je toto jednou z mojich priorít tak, aby poštová sieť bola nastavená efektívne a poskytovala moderné užitočné produkty a služby.
4. Pred takmer 50 rokmi sa hovorilo či skôr spievalo, že „video killed the radio stars“. Nie je to tak, že digitalizácia zabíja tradičné poštové služby?
Myslím si, že online služby môžu fungovať popri tých tradičných. Určite nezdieľam názor, že digitalizácia je na úkor tradičného sveta. Doba sa mení, žijeme v dobe digitálnej revolúcie, a ak sa neprispôsobíme, tak tu o pár rokov nemusíme byť. Pozrime sa na príklady, napr. taký telefón Nokia – bol to trhový líder, mal ho takmer každý. A dnes?
Pomaly sme zabudli, že niečo také bolo a dnes si iba ťažko získava zákazníkov.
Ak chcete prežiť, musíte sa adaptovať na nové podmienky, to je evolúcia. A toto napríklad Nokia absolútne nezvládla. Zmena sa deje všade a stále. Bez toho sa prežiť nedá. A dôležité je uvedomiť si, že zmene sa nevyhneme. Nájde si nás či tu alebo niekde inde. Aby som to uzavrela, na to, aby sme boli životaschopná firma, potrebujeme aj digitalizáciu a digitálne služby. Dnes už iba to „tradičné“ nestačí.
5. A na záver: čo bude vaším osobným vkladom do ďalšieho rozvoja pošty?
Nechcem tu písať vety o mojich manažérskych a odborných kvalitách, to si viete prečítať v mojom životopise. Skúsim teda trochu inak… ponúkam nasadenie, chuť meniť veci k lepšiemu a posúvať sa smerom k želaným výsledkom.

Dni zdravia Slovenskej pošty

Milé kolegyne, milí kolegovia,
v spolupráci so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou a spoločnosťou MultiSport sme pre vás opäť pripravili Dni zdravia Slovenskej pošty s množstvom zaujímavých prednášok, workshopov, zdravotných meraní a konzultácií v rôznych oblastiach, cieľom ktorých je poukázať na dôležitosť zdravotnej prevencie a podporiť zdravý životný štýl našich zamestnancov.
Dni zdravia sa v apríli uskutočnia v Banskej Bystrici, Prešove, Nitre, Topoľčanoch, Žiline a Bratislave a v máji v Košiciach a Trnave, vždy v čase od 9:00 do 15:00 hod.
Každý záujemca o Deň zdravia si môže vybrať to, čo považuje z pohľadu svojho zdravia za najzaujímavejšie a najprínosnejšie. Všetci zamestnanci môžu absolvovať tieto aktivity:

Meranie telesných hodnôt prístrojom InBody – pomer svalov, tukov a vody v tele a konzultácia výsledkov výživovými poradcami priamo na mieste.
10 min / osoba (registrácia)

Meranie krvného tlaku a hladiny cholesterolu alebo cukru kvapky krvi s konzultáciou priamo na mieste. Meranie hladiny cukru v krvi treba absolvovať nalačno!
10 min / osoba (registrácia)

Aktivity zamerané na prevenciu rakoviny prsníka a rakoviny hrubého čreva a konečníka
5 – 10 min / osoba alebo skupina (podľa počtu záujemcov a otázok)

Kožné poradenstvo – kožná lekárka v rámci prevencie rakoviny kože poskytne odbornú lekársku prehliadku znamienok a stavu kože.
10 min / osoba (registrácia) (len Banská Bystrica, Prešov a Žilina

Zdravotné poistenie – klientský servis.


MAX PULSE – vyšetrenie stavu ciev (Nitra, Žilina, Bratislava, Trnava)
10 min / osoba (registrácia)

Desať zlatých cvikov k telu bez bolesti (9:15 – 10:15) – prednáška a cvičenie s fyzioterapeutom.
1 hod / skupina max. 20 osôb (registrácia)

Škola chrbta (10:30 – 11:30) – prednáška a workshop s praktickými radami od fyzioterapeuta z oblasti uvoľňovacích cvičení boľavej chrbtice a mnoho iného.
1 hod / skupina max. 20 osôb (registrácia)

Strava ako cesta ku zdraviu (13:00 – 14:00) – prednáška o možnostiach prevencie chronických ochorení prostredníctvom správnej stravy a životného štýlu.
1 hod / skupina max. 25 osôb (registrácia)

Možnosť registrácie na testovaciu kartu MultiSport alebo sprievodnú kartu na 1 mesiac ZDARMA.

Pre všetkých zúčastnených bude pripravené aj zdravé občerstvenie.
Kvôli obmedzenej kapacite a plynulosti aktivít je potrebné, aby ste svoj záujem o konkrétnu aktivitu na Dňoch zdravia záväzne telefonicky nahlásili najneskôr dva dni pred začiatkom konania konkrétneho podujatia na číslach:
- 048/433 97 17, resp. 0903 410 843,
- 02/59 39 34 35, resp. 0910 158 731,
- 055/681 33 80, resp. 0903 777 608,
- alebo 052/772 28 94, resp. 0903 640 736


Tešíme sa na vašu účasť!