
V pondelok 8. 4. 2024 sa zástupcovia Slovenskej pošty zúčastnili korekčných nátlačkov novoemitovaných poštových známok v Tiskárni Hradištko, s.r.o., (okres Praha-západ) na čele s generálnym riaditeľom Vladislavom Kupkom a riaditeľkou obchodu Melindou Burdanovou. Je to vôbec po prvý raz v histórii Slovenskej pošty, keď sa zástupcovia manažmentu SP zúčastnili schválenia novoemitovanej poštovej ceniny pred jej vytlačením. Korekčné nátlačky, resp. imprimatúra pritom slúži vydavateľovi nielen k finálnej kontrole tlačových podkladov, ale dá sa využiť aj k prípadným korekciám farebnosti, kontrastu alebo ku kontrole faktografických údajov na poštových známkach.
Tiskárna Hradištko je špecializovaným tlačiarenským podnikom, ktorého počiatky siahajú do 50. rokov 20. storočia, keď bola v objekte bývalých vojenských kasární (postavených počas 2. svetovej vojny) spustená výroba obtiskov aplikovaných na keramiku technológiou serigrafie. Po roku 1989 bola tlačiareň sprivatizovaná, pričom rozšírila segment svojej produkcie aj na potlač smaltovaných tabúľ a iných atypických materiálov. V roku 2017 tlačiareň kúpil bývalý generálny riaditeľ Poštovní tiskárny cenin Praha, a. s., (PTC Praha) Ing. Jaroslav Štefek, ktorý tu následne rozbehol tlač cenín. Vzhľadom na to, že PTC Praha ukončila svoju ceninovú produkciu v roku 2020, J. Štefek so svojím tímom odkúpil kompletné ceninové polygrafické vybavenie vrátane unikátnych hĺbkotlačových lisov typu WAITE s úmyslom pokračovať naďalej v tlači oceľorytinových známok, čo je najkvalitnejšia technológia tlače známok, ktorou v súčasnosti disponuje len pár krajín na svete.
Jeho rozhodnutie sa čoskoro ukázalo byť v čase krízy polygrafického priemyslu ako vizionárske, pretože v roku 2022 uspel vo verejnej obchodnej súťaži nielen na tlač slovenských poštových známok v rámci skupiny dodávateľov TISREM (Tiskárna Hradištko + REMPO), pričom v tom istom vyhral výberové konanie aj na tlač českých poštových známok. Napriek dynamicky sa rozvíjajúcemu známkovému biznisu však najvýznamnejším zákazníkom TH je americká spoločnosť „calamityware“ špecializujúca sa na interiérový dizajn inšpirovaný napríklad v segmente úžitkovej keramiky „delftským porcelánom“ 17. storočia.
V rámci prebiehajúcej kampane 150. výročia vzniku Svetovej poštovej únie sa Slovenská pošta aktívne zapája do viacerých výziev v oblasti filatelie. Aktuálne v sekcii #PhilatelizeThis – Your most unusual stamps. Slovenská pošta prijala túto výzvu a v spolupráci s Tiskárnou Hradištko pripravila unikátny experiment tlače známky technikou viacfarebnej serigrafie, ktorá ešte pri tlači známok nebola nikdy použitá a to nielen na Slovensku, ale nikde na svete.

Vhodnou príležitosťou na vyskúšanie tejto technológie sa ukázala byť emisia „90. výročie založenia spoločnosti Chemosvit“, ktorá bola do emisného plánu poštových známok zaradená ministrom dopravy SR Pavlom Lančaričom v roku 2023. Stalo sa tak na základe osobitej žiadosti manažmentu tohto podniku so 100% slovenským kapitálom, ktorý v roku 1924 založil Jan Antonín Baťa za účelom výroby umelého hodvábu z viskózy, čo dalo názov dnešnému mestu Svit (Slovenské VIskózové Továrne), ktoré bolo postavené na „zelenej lúke“ pod Tatrami okolo novopostavenej fabriky. Autorom poštovej známky Chemosvitu je ukrajinský dizajnér Mykola Kovalenko, ktorý je svetovo uznávaným umelcom pôsobiacim na Slovensku od roku 2015. Autor vytvoril výnimočný grafický dizajn tvorený z iluzórneho vlákna viskózy, ktoré sa vinie cez motív dominantného horizontu Vysokých Tatier, cez komíny fabriky a stáčajúci sa do číslice 90 akcentujúcej zmienené výročie. Tlač známky bola osobne skontrolovaná a imprimovaná generálnym riaditeľom SP Vladislavom Kupkom a riaditeľom tlačiarne Jaroslavom Štefkom.

Ďalšou netradičnou známkou, ktorá bola počas návštevy tlačiarne skontrolovaná pred jej dokončením bola emisia „20. výročie vstupu SR do Európskej únie“, ktorá bola do emisného plánu poštových známok doplnená tiež v roku 2023 na základe žiadosti Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR.
Dizajn tejto známky vo forme kruhovej samolepky s dominantnou farebnou typografiou vytvoril jeden z najlepších slovenských grafických dizajnérov súčasnosti akad. mal. Vladislav Rostoka. Je to vôbec po prvý raz v histórii slovenskej známkovej tvorby, keď bola vydaná poštová známka v tvare kruhu, pričom kvalitu tlače osobne konfirmovala pred finalizovaním perforáciou riaditeľka obchodu Melinda Burdanová za účasti riaditeľa tlačiarne Jaroslava Štefka.