Zaujímavosti zo sveta zahraničnej pošty

Rakúska pošta otvorila nové balíkové logistické centrum
Rakúska pošta otvorila nové balíkové logistické centrum s rozlohou 22 000 m² vo viedenskej štvrti Inzersdorf, kde pracuje 260 zamestnancov v 2 zmenách. Pri projekcii bol kladený vysoký dôraz na technológie a výkonnú IT podporu a vďaka inštalovaným trom moderným linkám sa radí k jedným z najinovatívnejších a najefektívnejších logistických centier v Európe.
Okrem potreby kvalifikovaného personálu dokážu spracovávať v tomto centre všetky procesné udalosti, vyžadované v rámci modernej logistiky k jednotlivým zásielkam, z veľkej časti plne automaticky. V takto zrýchlenom procese triedenia a spracovania zásielok Rakúska pošta spracuje v tomto centre až 25 500 balíkov za hodinu a celkovo tak viac ako 250 000 balíkov denne. Objem investície Rakúskej pošty do nového centra, ktoré len podčiarkuje dôležitosť Viedne ako ekonomického motora a nezastupiteľnú úlohu tejto lokality pre dodávateľský reťazec, predstavoval približne 70 miliónov eur.
S novým balíkovým logistickým centrom vo Viedni tak Rakúska pošta dokončuje svoj program expanzie z posledných rokov, kedy celkovo investovala približne 500 miliónov eur, aby zachytili trend rastu balíkov generovaných v rámci rozvoja e-commerce. Nové centrum okrem splnenia všetkých výkonnostných parametrov napĺňa aj sprísňujúcejšie sa podmienky kladené na udržateľnosť modernej logistiky, čo dokazuje komplexný koncept zelených plôch, zelenej strechy a fotovoltaického systému s výkonom 2 MW.

Austrálska pošta oznámila zmenu v predpisoch týkajúcich sa doručovania listových zásielok

Austrálska pošta oznámila zásadnú zmenu v predpisoch týkajúcich sa doručovania listových zásielok, ktoré sú len 1. fázou reformy vedúcej k jej modernizácii. Doterajšie pravidlá, ktorými sa riadi austrálska pošta vyžadovali, aby bolo realizované každodenné doručovanie listových zásielok, a to aj vtedy, keď nemala pošta žiadne listové zásielky na doručenie. V čase keď objemy listových zásielok austrálskej pošty už viac ako 10 rokov nezadržateľne klesajú, čo je celosvetový trend, prispeli tieto pravidlá k významným finančným stratám austrálskej pošty.
Austrálske domácnosti v súčasnosti dostávajú približne 2 listové zásielky týždenne a očakáva sa, že v najbližších 5 rokoch sa zníži na polovicu. Naopak, objem e-commerce balíkov generovaných z on-line nákupov naďalej medziročne rastie a domácnosti požadujú spoľahlivé doručovanie balíkov. Zmeny v súčasných predpisoch vytvárajú pre austrálsku poštu priestor na vybudovanie finančne udržateľnejšieho podnikania, pričom stále bude poskytovať stabilné zamestnanie pre tisíce jej zamestnancov a kvalitné doručovanie pre zákazníkov.
Nový model doručovania znamená, že listy 1. triedy, expresné listy a balíky budú doručované každý pracovný deň, zatiaľ čo štandardné listy 2. triedy a neadresné listové zásielky budú doručené každý 2. pracovný deň. So silnou podporou federálnej vlády je to pre austrálsku poštu dôležitý 1. krok k vyriešeniu finančných strát a vytvára priestor na zameranie svojich služieb na rastúce podnikanie v oblasti doručovania balíkov. Od zmien si austrálska pošta sľubuje skvalitňovanie služieb spoľahlivého doručovania balíkov aj s viacerými možnosťami doručenia.
Nový model doručovania sa bude postupne implementovať v celej Austrálii až do konca roka 2025.