Zaujímavosti zo sveta zahraničnej pošty

Španielska pošta zabezpečuje doručovanie hotovosti prostredníctvom 6 000 poštových doručovateľov.
Španielska pošta (Correos) a banková inštitúcia Banco Santander spoločne približujú základné finančné služby občanom, teraz urobili ďalší krok v tomto záväzku. Práve cez španielsku poštu sa ponúka osobnejšia a bližšia fyzická služba doručovania peňažnej hotovosti, a to prostredníctvom dôveryhodnej osoby poštového doručovateľa. Služba je prispôsobená najmä starším občanom, ľuďom so zníženou pohyblivosťou, ktorí majú problém opustiť svoj domov, majú ťažkosti s dostupnosťou k finančnej inštitúcii alebo jednoducho všetkým obyvateľom, ktorí uprednostňujú nedigitálnu službu kvôli svojmu pohodliu. Ide o novú etapu spolupráce, ktorú oba subjekty udržiavajú od roku 2021 s cieľom zaručiť finančné začlenenie – inklúziu všetkých ľudí v Španielsku.
Hotovostné peniaze môžu byť doručené občanom priamo na adresu domov po celom Španielsku prostredníctvom mestských a vidieckych poštových doručovateľov španielskej pošty bez toho, aby na podanie žiadosti bolo potrebné mať k dispozícii Internet banking, bankovú aplikáciu, alebo aby bolo potrebné ísť na pobočku pošty osobne, ako tomu bolo doteraz.
Zákazník bude musieť poštovému doručovateľovi jednoducho oznámiť sumu hotovosti, ktorú chce dostať vyplatenú doma (do 500 eur). Poštový doručovateľ overí totožnosť žiadateľa prostredníctvom dokladu totožnosti a žiadosť označí na svojom mobilnom zariadení. Žiadosť bude pre španielsku poštu znamenať, že daná osoba je klientom banky a že má na bankovom účte dostatočný finančný zostatok. Po podaní žiadosti je zákazník informovaný prostredníctvom SMS v deň doručenia hotovosti. Poštový doručovateľ odnesie požadovanú sumu peňazí až priamo na adresu domov so všetkými bezpečnostnými zárukami v procese prepravy a identifikácie žiadateľa o službu.
Okrem toho služba španielskej pošty „Correos Cash“ ponúka možnosť výberu a vkladu hotovosti pre občanov aj na viac ako 4 600 obslužných miestach španielskej pošty. Na to, aby sa mohol tento typ finančnej operácie vykonať na ktorejkoľvek pobočke pošty, je potrebné sa len preukázať občianskym preukazom a mať bankovú kartu od subjektu, ktorý dokončí proces identifikácie. Operácia je pre klientov banky bezplatná na tých poštách, ktoré sú v mestách, kde sa subjekt nenachádza (s limitom 2 operácií mesačne).
Slovenská pošta, a.s., cez službu „Rýchly výber“ umožňuje výhodne a veľmi jednoducho získať hotovosť pre občana z platobnej karty Mastercard/Maestro, VISA ľubovoľnej slovenskej alebo zahraničnej banky v každej obci, kde je pobočka pošty. Zákazník môže požiadať o výber presnej sumu od 5 – 700 eur, pokojne aj v centoch.

Posten Bring uspokojuje vysoký dopyt po balíkových termináloch zo strany zákazníkov

Spoločnosť Posten Bring, nórska poštová a logistická spoločnosť, buduje najdlhšiu európsku sieť samoobslužných balíkových terminálov, ktoré sú dnes rozmiestnené od Lindesnesu na juhu až po mesto Longyearbyen na severe krajiny. Sieť balíkových terminálov spoločnosti Posten Bring je tak z pohľadu geografickej vzdialenosti najdlhšia v Európe a meria viac ako 2 300 km.
V rozmiestňovaní balíkových terminálov si Posten Bring udržuje vysoké tempo, aby tak uspokojil vysoký dopyt po ďalších balíkových termináloch zo strany internetových obchodov ako aj zákazníkov, keďže od inštalácie prvého balíkového terminálu začiatkom roka 2020 ich popularita ako aj využívanie prekonali všetky očakávania spoločnosti. Vďaka samoobslužným balíkovým terminálom, ktoré sú prístupné nepretržite v režime 24/7, sa výrazne uľahčil život aj pre samotných zákazníkov, ktorí teraz môžu posielať a vyzdvihovať balíky z viac ako 85 000 balíkových priehradiek rozmiestnených v 6 000 rôznych balíkových terminálov na 2 000 rôznych miestach v Nórsku.
V hlavnom meste Oslo je 59 % obyvateľov vzdialených od najbližšieho balíkového terminálu do 500 metrov. V roku 2023 zaznamenala spoločnosť Posten Bring až 67 %-ný nárast počtu balíkov prevzatých z balíkových terminálov. Možnosť vyzdvihnúť si zásielku z balíkového terminálu v Osle využilo až 40 % osôb, ktoré majú možnosť tak urobiť.
Prostredníctvom aplikácie Posten sú balíkové terminály jednoduché, používateľsky prívetivé a hodnotenie zákazníkov v tomto roku zatiaľ dosahuje 4,8 z 5 možných hviezdičiek. Dodávateľ samotných balíkových terminálov, spoločnosť Swipbox, uvádza, že Posten Bring od svojho vzniku v roku 2020 zaznamenala niekoľko rekordov:
- najsevernejší balíkový terminál na svete, ktorý sa nachádza v Longyearbyene,
- sieť s najväčšou geografickou vzdialenosťou v Európe (2 300 km z Lindesnes do Longyearbyenu),
- najrýchlejšie zavedenie národnej siete balíkových terminálov.
Na začiatku roka 2020 mala spoločnosť Posten Bring v Nórsku 1 565 odberných miest, odvtedy sa však ich počet viac ako zdvojnásobil. V súčasnosti je k dispozícii 3700 obsluhovaných a samoobslužných odberných miest, čo predstavuje nárast o 136 % za menej ako 4 roky.