Zaujímavosti zo sveta zahraničnej pošty

Rakúska pošta spúšťa nové služby na rozšírenie ponuky pre elektronické nakupovanie zo zahraničia
Prieskum trhu ukázal Rakúskej pošte, že takmer 90 % online nakupujúcich rakúskych domácností si už chcelo v minulosti objednať tovar, ktorý nebol dostupný v Rakúsku, ale v Nemecku. S cieľom uľahčiť online cezhraničné nakupovanie, zvýšiť komfort a zlepšiť zážitok týmto zákazníkom, Rakúska pošta spúšťa svoju novú službu „AllesPost Deutschland“, ktorá umožňuje flexibilné a ad hoc zasielanie do Rakúska, ak požadovaný produkt nenájde kupujúci v domácich e-shopoch.
Rakúski adresáti resp. e-kupujúci získajú nemeckú adresu AllesPost, na ktorú si môžu nechať posielať svoje zásielky. S pomocou Rakúskej pošty a tejto služby potom online objednávka kupujúceho aj tak dorazí na rakúsku domácu adresu. Zákazník uvedie pri pokladni na webovej stránke e-shopu nemeckú adresu AllesPost, kde zásielku prevezme spolupracujúci partner a následne ju odovzdá Rakúskej pošte, ktorá ju doručí v Rakúsku už o deň neskôr. Záujemcovia sa môžu bezplatne zaregistrovať na AllesPost Deutschland. Len pri objednávke na individuálnu adresu AllesPost Nemecko bude účtovaný paušálny poplatok 7,49 eur za zásielku.
Služba umožňuje kombinovať všetky možnosti doručenia, ktoré ponúka pri balíkoch Rakúska pošta v Rakúsku. Od prvého skenu po prijatie zásielky sa zobrazujú kompletné informácie Track & Trace k sledovaniu pohybu zásielky na webovej stránke www.post.at a v mobilnej aplikácii Rakúskej pošty.
Služba ponúka pri zásielkach možnosti ako napríklad odovzdanie alebo presmerovanie balíkov, samoobslužné balíkové terminály alebo poštové schránky.

Austrálska pošta zvyšuje štandard služby pre online nakupujúcich v mestských oblastiach

Austrálska pošta rozšírila svoju doručovaciu službu s lehotou doručenia na druhý deň pod názvom Australia Post Metro, do mestských časti Adelaide. Táto doručovacia služba poskytuje obchodníkom a ich zákazníkom vyššiu rýchlosť a väčšiu istotu pri nakupovaní online.
Spustenie novej služby je priamou odpoveďou na to, že obyvatelia v oblasti mesta Adelaide stále viac potvrdzujú rastúci trend online nakupovania s konzistentným medziročným rastom. Online nakupovanie vykazuje 15,2 % nárast oproti roku 2019 a takmer 500 000 domácností nakupovalo online aj v minulom roku. Nedávne údaje ukázali, že 68 % online nakupujúcich pravdepodobne opustí svoj nákupný košík, ak sa im zdá, že spôsob doručenia je príliš pomalý. Australia Post Metro rieši tieto meniace sa potreby spotrebiteľov a pomáha maloobchodníkom prilákať zákazníkov, aby dokončili svoj online nákup.
Flexibilita a spoľahlivosť, ktorú zákazníkom poskytuje doručenie do druhého dňa, je čoraz dôležitejšia, pretože túžba po rýchlom plnení je aj naďalej kľúčovým faktorom v online predaji.
Služba Australia Post Metro zvyšuje úroveň kvality služieb pre zákazníkov – uprednostňuje doručenie nasledujúci deň v metropolitných oblastiach, čo umožňuje Austrálskej pošte reagovať na tento dopyt a doručiť balíky k dverám zákazníkov skôr. Za menej ako rok od spustenia Australia Post Metro v Austrálii bolo doručených viac ako 2,6 milióna balíkov a očakáva sa, že tento trend bude naďalej silne rásť, keďže dopyt po tomto produkte rastie a pribúdajú noví maloobchodní partneri.