Práve čítate
Čo sa deje na pošte

Čo sa deje na pošte

Spustili sme nový koncept vzdelávania

Chceme byť hrdí na našu spoločnosť, chceme, aby klienti u nás vybavili všetko, čo potrebujú a mohli sa na nás spoľahnúť. Sme k nim najbližšie vzhľadom na najširšiu pobočkovú sieť. Z tejto vízie vzišla potreba rozvoja zručností a rastu profesionality zamestnancov prostredníctvom realizácie nového konceptu vzdelávania. Vieme, že najviac toho majú kolegovia v prvej línii a tak prinášame univerzálne nástroje, ktoré zjednodušia našu každodennú prácu. Tiež chceme, aby boli naši zákazníci obslúžení rovnako naprieč celým Slovenskom, aby každý poznal výhodné produkty a služby Slovenskej pošty a mal šancu ich využívať.

Do prípravy konceptu boli zapojení zamestnanci naprieč úsekom obchodu a významné miesto pri jeho koncipovaní zohrali regionálni riaditelia v spolupráci s externými partnermi. Záštitu nad celým vzdelávaním drží odbor vzdelávania a rozvoja. Vzdelávanie je rozdelené do dvoch blokov, jedným sú letné semináre a druhým sú jesenné tréningy v menších skupinách.

Semináre sú zamerané na systém práce, ktorý považujeme za mimoriadne dôležitý. Aj vo svete vidíme, že najviac sa darí firmám, ktoré dodržiavajú pravidlá a systém. Nastavením jednotného prehľadného modelu výrazne podporíme efektivitu práce, ktorá je úzko spojená s profitom nielen pre Slovenskú poštu, ale aj pre zamestnancov, a to vo forme rastu pobádacej zložky mzdy, či odborných zručností. Semináre bude viesť jeden z top speakrov na Slovensku – Peter Strcula. Budú prebiehať neštandardne v letných mesiacoch, no aj napriek tomu veríme, že účasť bude vysoká.

Prvý seminár, ktorý sa konal 28. 6. 2024 vo Zvolene, sme odštartovali s manažérmi Slovenskej pošty. Niesol sa v dobrej atmosfére a s pozitívnymi ohlasmi k zmene postavenia Slovenskej pošty na trhu. Nasledovať budú tréningy predajných a manažérskych zručností, v ktorých si vyskúšame ako aplikovať systém a obchodný model do praxe, ako byť aktívni a ponúkať klientom kvalitné služby a produkty.

Vzdelávanie považujeme za jeden z dôležitých pilierov rozvoja našej pobočkovej siete a veríme, že nám nový koncept prinesie čerstvý vietor do plachiet a spoločne otočíme krivku straty do pozitívnych čísiel, upevníme dobré meno Slovenskej pošty na trhu a svojim profesionálnym prístupom zlepšíme klientskú skúsenosť. Video pozvánka na vzdelávanie a týždenné výzvy na podporu konceptu budú zverejňované v e-learningu Slovenskej pošty (evzdelavanie.posta.sk). Tešíme sa na vás.

Naši dualisti získali 5. miesto v súťaži Objav PEDAS – Študuj dopravu – Zelená doprava

Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov Žilinskej univerzity v Žiline vyhlásila pod záštitou ministra dopravy Slovenskej republiky súťaž Objav PEDAS – Študuj dopravu – Zelená doprava. Do 3. ročníka študentskej súťaže sa zapojilo rekordných 36 tímov študentov zo stredných škôl z celého Slovenska, ktorí prezentovali svoje pohľady na distribúciu zásielok s minimálnym negatívnym dopadom na životné prostredie a na riešenie aktuálnych dopravných problémov.

Zľava: Marta Sztraková, Monika Sokáčová, Veronika Svitanová, Filip Kamenský, Simona Polčáková, Angela Lazorová.

Dňa 26. 6. 2024 sa uskutočnilo na pôde Žilinskej univerzity slávnostné odovzdávanie cien a Slovenská pošta, ako partner súťaže, bola pri tom. Medzi ocenenými boli aj úspešné študentky zo Strednej odbornej školy na Garbiarskej ulici v Kežmarku, ktoré v systéme duálneho vzdelávania študujú študijný odbor Klientsky manažér pošty. Študentky 3. ročníka Veronika Svitanová, Martina Michalisková a Simona Polčáková sa s témou „Po krôčikoch zdravšie“ umiestnili na krásnom 5. mieste a získali dvojdňový pobyt v Školiacom stredisku Belušské Slatiny spojený s návštevou Hlavného spracovateľského strediska v Žiline.

Cenu im odovzdal riaditeľ ľudských zdrojov a bezpečnosti Ing. Filip Kamenský. Okrem vyhodnotenia súťaže si študenti mohli pozrieť priestory laboratórií Fakulty PEDAS a zážitkové centrum vedy a techniky Uniza MOTIO. Cieľom centra je vzbudiť najmä u detí a mládeže záujem o vedu a techniku, podporiť ich logické myslenie a porozumenie fungovania sveta okolo nás.

Teší nás úspech našich študentov a dúfame, že sa do budúceho ročníka zapoja študenti aj z ostatných stredných škôl, s ktorými spolupracujeme.

Mgr. Angela Lazorová, odbor vzdelávania a rozvoja

Spravte v lete radosť svojim najbližším

Idete na dovolenku alebo na výlet? Podeľte sa so svojimi najbližšími a o zážitky z vášho vysnívaného miesta. Využite službu Slovenskej pošty – mojapohladnica.sk, kde si veľmi jednoducho vytvoríte pohľadnicu v každom kúte sveta a váš známy ju fyzicky dostane do svojej poštovej schránky.

Svojich blízkych môžete potešiť veľmi jednoducho. Odfotíte, čo chcete poslať, na mojapohladnica.sk alebo priamo v mobilnej aplikácii si vyberiete veľkosť pohľadnice, nahráte svoju fotku a pridáte text. Na záver už len zaplatíte a odošlete. Naši kolegovia sa postarajú o vytlačenie pohľadnice a jej doručenie.

Cena pohľadnice je už od 1,40 € a nezáleží na tom, odkiaľ ju posielate. Aj zo zahraničia posielate pozdravy za „slovenské“ poštovné. Podeľte sa o svoje zážitky a spestrite tak leto svojim blízkym či priateľom.

Takí sme my poštári

Dnes vám predstavíme našu kolegyňu Bc. Soňu Slobodovú, vedúcu vyclievacieho strediska Bratislava

1. Kedy ste začali pracovať na Slovenskej pošte a aká spomienka sa vám k tomu viaže?

Pracovať na Slovenskej pošte som začala 1. 7. 1984. V tom čase pre mňa bola pošta obrovský zamestnávateľ s veľkým počtom zamestnancov. Keď spomínam na svoje začiatky, tie sú spojené s testovaním a neskoršie aj spracovaním balíkov na prvom poloautomatickom triediči balíkov v Bratislave.

2. Čo považujete za váš najväčší pracovný úspech?

40 rokov na pošte s ľuďmi, na ktorých mi záleží.

3. Aký bol váš najzaujímavejší deň na pošte?

Každý deň je pre mňa zaujímavý, nakoľko mi prinesie niečo nové. Napríklad, keď som nastúpila na Vyclievacie stredisko, pri colnej kontrole bola zachytená marihuana v sušine, mimoriadny kurz z Viedne naplnený 30 kg uzávermi z Číny, radiačný poplach, ale aj spokojnosť/nespokojnosť klientov…

4. Aký úsmevný zážitok vás postretol v práci?

Keď vošiel do kancelárie veľký chlap a začal slovami, že sme ho zastupovali v colnom konaní. V prvom momente mi blyslo mysľou, že sa pán ide sťažovať a v duchu som už spriadala slová ospravedlnenia. Nakoniec vyjadril svoju spokojnosť s prácou kolegyne, ktorá mu pomáhala pri vybavovaní colného konania.

5. Ktoré tri veci vám napadnú, keď sa povie Slovenská pošta?

Zamestnanci, klienti, služba.

6. Ako trávite voľný čas? Máte koníčky, ktorým sa pravidelne venujete?

Svoj voľný čas trávim rôzne, napríklad v záhrade, prechádzkami s vnučkami, v prírode. Aktuálne sa učím háčkovať hračky.

7. Aké je vaše obľúbené jedlo?

Mám rada našu tradičnú kuchyňu.

8. Čo prajete Slovenskej pošte do budúcna?

Správnych ľudí na správnych miestach s dobrými rozhodnutiami a veľa, veľa spokojných klientov.

Zobraziť Komentáre (0)

Nechajte odpoveď

Vaša emailová adresa nebude publikovaná.

© 2019 Slovenská pošta, a.s. Všetky práva vyhradené.