Čo sa deje na pošte

Úspešne sme ukončili veľké letné vzdelávanie
Svet okolo nás sa nikdy tak rýchlo nemenil, ako práve v poslednom desaťročí. Každý deň prináša nové technológie, softvérové zlepšenia a postupy. To má výrazný vplyv nielen na potreby zákazníkov, ale aj ich správanie. Bez toho, aby sme sa vzdelávali a osvojovali si postupne tieto novinky, nemôžeme uspieť. To bol jeden z dôvodov, prečo Slovenská pošta priniesla svojim zamestnancom jedno z najrozsiahlejších vzdelávaní.
Seminárov sa postupne zúčastnilo viac ako 6 400 zamestnancov a absolvovali dokopy spolu 20 seminárov a workshopov. Vzdelávanie zamestnancov je totiž kľúčom k zlepšeniu služieb a spokojnosti zákazníkov. Na záver získali užitočného pomocníka, tzv. Poštový ťahák, ktorý našim kolegom uľahčí orientáciu v predajných postupoch. Je to návod, ako dosiahnuť jednotný systém práce, ktorý prinesie rovnaké možnosti, kvalitu a informácie o našich produktoch a službách každému klientovi naprieč celým Slovenskom, a tým nám pomôže zvyšovať ich spokojnosť. Pretože, ako hovorí významný profesor a motivačný spíker Michael LeBoeuf, spokojný zákazník je najlepšia obchodná stratégia všetkých čias.
Poštové ťaháky budú postupne aplikované do každej vzdelávacej aktivity, e-learningu a pod. tak, aby sme mali konzistentný spôsob vzdelávania aj naprieč celou škálou obchodných partnerov, ako aj našich poštových služieb. Celý vzdelávací proces ukončí záverečná certifikácia. Zatiaľ ho absolvovali všetci regionálni riaditelia, manažéri pôšt, referenti a vedúci pôšt kategórie A.
Chceme všetkým 105 kolegyniam a kolegom, ktorí certifikačnú skúšku úspešne absolvovali, zagratulovať a popriať veľa úspechov pri zavádzaní Poštárskeho ťaháku do praxe.
Druhá časť certifikácie bude prebiehať v gescii regionálnych riaditeľov. Zúčastnia sa jej vedúci pôšt kategórie B, C a ďalší kľúčoví zamestnanci. Kolegom, ktorých certifikácia ešte len čaká, držíme palce a veríme, že sa nám bude všetkým dariť.
Naše úspešné vzdelávanie v číslach:
- 16 seminárov pre priehradkových pracovníkov a doručovateľov
- 3 manažérske školenia pre regionálnych riaditeľov, manažérov pôšt, referentov a vedúcich pôšt kategórie A
- 1 záverečný workshop pre manažérov
- 100 % úspešnosť pri záverečnom certifikovaní
Aktuálne ešte prebiehajú v regiónoch tréningy manažérskych a predajných zručností – tých bude spolu počas septembra a októbra 48. Každého tréningu sa zúčastní 20 až 30 našich kolegov. Toto kolo vzdelávania prináša už aj prvé pozitívne výsledky. Preto vo vzdelávaní budeme pokračovať aj v priebehu budúceho roka.
„Vzdelávanie nikdy nekončí, dospelý človek potrebuje vzdelávanie rovnako ako mladý, aby sa prispôsoboval meniacej sa spoločnosti a pokračoval v raste ako osoba.“ Albert Einstein


Žiakom sme predstavili možnosti štúdia poštových služieb
12. septembra 2024 sa vo Vrútkach konalo podujatie „ŠTUDUJ DOPRAVU“ pod záštitou ministra dopravy SR. Našu spoločnosť zastupoval Filip Kamenský, riaditeľ ľudských zdrojov a bezpečnosti, Jana Loučková, vedúca odboru vzdelávania a rozvoja a Angela Lazorová, špecialistka vzdelávania a rozvoja.
V našom stánku bolo od rána rušno. Žiaci základných škôl sa interaktívne zapojili do vyplnenia kvízu, a tým si preverili svoje vedomosti o Slovenskej pošte. Musíme uznať, že obstáli výborne. Veľký záujem vyvolala aj príležitostná pečiatka „Študuj dopravu“. Počas podujatia žiaci, ale aj ich rodičia získali informácie o podmienkach štúdia v systéme duálneho vzdelávania a oboznámili sa s benefitmi, ktoré im odprezentovali Angela Lazorová a Veronika Bulejková, žiačka 4. ročníka študijného odboru klientsky manažér pošty zo SOŠ dopravnej v Trenčíne.
Súčasťou sprievodného programu boli ukážky povolaní, riadenia rušňa prostredníctvom vlakového trenažéra, prehliadka kamióna, rušňa, diagnostika vozidiel aj dopravná výchova s informáciami o bezpečnosti cestnej premávky a cyklistickej dopravy.
Mgr. Angela Lazorová, odbor vzdelávania a rozvoja

Takí sme my poštári
Dnes vám predstavíme nášho kolegu Ing. Lukáša Achimského, PhD., špecialistu odboru podpory predaja

1. Kedy ste začali pracovať na Slovenskej pošte a aká spomienka sa vám k tomu viaže?
Ak si dobre pamätám, koniec roka 2014, takže čochvíľa to bude už desať rokov. Spomienka, ktorá sa mi viaže k môjmu nástupu je určite pohľad na priestory, v ktorých sme mali pracovať. V tom čase sa naše oddelenie len zakladalo, o čom som nevedel a boli nám pridelené voľné a asi dlhšie nevyužívané priestory. Po vstupe do týchto priestorov som pozeral, že fíha tu som asi nesprávne.
Samozrejme, veľmi rýchlo sa to zmenilo na plne funkčné a dostatočne zariadené pracovisko.
2. Čo považujete za váš najväčší pracovný úspech?
Keďže som bol pri zrode tímu, ktorý má na starosti reportovanie a analýzy pre podporu predaja, tak za najväčší úspech považujem samotné vybudovanie a úroveň výstupov práce tímu, ktorého som súčasťou.
3. Aký bol váš najzaujímavejší deň na pošte?
Asi neviem vybrať jeden konkrétny deň. Pre mňa sú zaujímavé dni, keď príde nová výzva, požiadavka, úloha, s ktorou sa treba popasovať. Mám rád výzvy, a preto mám rád skôr tie ťažšie úlohy, ktoré prídu.
4. Aký úsmevný zážitok vás postretol v práci?
Myslím, že sme dobrý kolektív nielen kolegov, ale aj kamarátov, a preto úsmev v práci nie je nič výnimočné. Nedávno sa nám napríklad stala situácia, keď sme išli na poradu do Belušských Slatín. Tak sme sa zarozprávali, že si nikto ani len nevšimol, že navigácia nás už nemalú chvíľu upozorňuje, že ideme nesprávne a máme sa otočiť. Radšej neuvediem aká veľká to bola zachádzka.
5. Ktoré tri veci vám napadnú, keď sa povie Slovenská pošta?
Neviem prečo, ale asi tak prirodzene mi napadajú slová, ako list a balík a z pohľadu zamestnanca slovo kolektív. Myslím, že kolektív zamestnancov Slovenskej pošty je v určitom zmysle úplne jedinečný.
6. Ako trávite voľný čas? Máte koníčky, ktorým sa pravidelne venujete?
Voľného času v tejto uponáhľanej dobe človek nemá na rozdávanie, ale už keď môžem, veľmi rád sa venujem športu. Mám rád asi všetky druhy športu, ale momentálne je to najmä futbal, bicykel a turistika.
7. Aké je vaše obľúbené jedlo?
Toto je pre mňa ťažká otázka. Jedlo neberiem ako povinnosť, ale rád si ho vychutnávam a skúšam nové chute. Niekedy myslím na to, že v akej dobe žijeme, že si každý môže dať na jedenie naozaj na čo si len spomenie, sú k dispozícii suroviny z celého sveta, výber kuchýň rôznych krajín a rôznych chutí. Konkrétne jedlo je pre mňa ťažké vybrať, ale po určitom čase vždy dostanem chuť na bryndzové halušky a všeobecnejšie mám veľmi rád mexickú kuchyňu.
8. Čo prajete Slovenskej pošte do budúcna?
Slovenskej pošte prajem len to dobré a úspešnú budúcnosť, na ktorú bude v dnešnej neľahkej dobe pre poštový sektor potrebovať správne manažérske rozhodnutia, tak jej prajem najmä tie.