Čo sa deje na pošte

Stretnutie so zástupcami Maďarskej pošty
Naše vedenie sa 10. októbra 2024 stretlo s kolegami z Maďarskej pošty a Poštovej poisťovne Maďarskej pošty. Na stretnutí si vymenili informácie o fungovaní svojich spoločností a predstavili plány na najbližšie roky.

Obe firmy sa zhodli, že pre úspech je kľúčová strategická transformácia, čo znamená prispôsobovanie sa zmenám na trhu, ktorá nám prinesie modernejšie a kvalitnejšie služby s pridanou hodnotou. Tak sa zvýši zákaznícka spokojnosť a prinesú inovácie, ktoré sú v dnešnej dobe nutnosťou. Základným pilierom strategickej transformácie je však investícia do rozvoja a vzdelávania zamestnancov pošty.
Maďarská pošta už takouto transformáciou prešla a výsledkom je medziročný nárast výnosov z predaja poštových služieb a partnerov o 40 %. Skúsenosti maďarských partnerov potvrdzujú, že Slovenská pošta ide správnym smerom a aby dosiahla úspech, musí potrebné zmeny realizovať.
Zástupcovia oboch strán sa zhodli, že podobné stretnutia sú dôležité na výmenu skúseností a posilnenie spolupráce. Vzájomné učenie sa a zdieľanie informácií pomôžu poskytovať kvalitnejšie služby, zvýšiť spokojnosť zákazníkov a zlepšiť konkurencieschopnosť na trhu.

Dôležitosť duálneho vzdelávania v praxi

V piatok 4. októbra 2024 naši kolegovia z úseku ľudských zdrojov a bezpečnosti navštívili SOŠ informačných technológií v Banskej Bystrici, s ktorou spolupracujeme v systéme duálneho vzdelávania v rámci študijného programu Klientsky manažér pošty.
Vedenie školy a naši kolegovia pracujú na návrhu stratégie, ktorá zvýši záujem a atraktivitu daného študijného programu. Počas návštevy zavítali aj do učební odborného výcviku a mali možnosť vidieť študentov, ktorí sa oboznamovali s jednotlivými druhmi zásielok, ale aj študentov, ktorí vyhotovovali peňažný prídel pre poštu. Improvizované pracovisko pošty v tejto učebni priviedlo Filipa Kamenského a Janu Loučkovú k nápadu simulovať konfliktných zákazníkov. Riešením tohto problému umožnili žiakovi prezentovať svoje komunikačné a manažérske zručnosti, pretože ústretové vybavovanie zákazníka je predmetom učebných plánov.
„Vidieť ako sa spája teoretické vzdelanie s praktickými skúsenosťami, potvrdzuje moje presvedčenie, že tento model vzdelávania má veľkú budúcnosť. Vďaka tomu, že škola kladie dôraz na prax v reálnom prostredí a množstvo vedomostí, ktoré študenti získavajú v oblasti klientských služieb ako aj ich záujem o inovácie a technologické riešenia, ma uistilo, že naša spolupráca je skutočne pridanou hodnotou. Som si istý, že budúci absolventi nájdu uplatnenie v našich pracovných tímoch a budú súčasťou pri modernizácii a rozvoji našich služieb zákazníkom. Teším sa na ďalšiu spoluprácu a verím, že budeme naďalej vytvárať vhodné podmienky pre úspešný kariérny rast študentov,“ povedal Filip Kamenský, riaditeľ úseku ľudských zdrojov a bezpečnosti.

Svetový deň pošty na našich pobočkách
V rámci osláv nášho sviatku sme zažili aj na našich pobočkách rôzne aktivity, či už to boli exkurzie žiakov, krásny list s blahoželaním od škôlkarov, ale aj sladké potešenie, ktoré dostali kolegovia od zákazníčky.

Na Poštu Lieskovec zavítali až tri skupiny detí z miestnej základnej školy. Pani vedúca, Iveta Kučerová im porozprávala čo všetko si môžu u nás vybaviť, ako sa posielajú listy a balíky a predstavila im aj našich partnerov. Deti najviac zaujalo, že si na pošte môžu kúpiť hračky, ale rovnako sa im páčilo aj pečiatkovanie obálok.

Malí škôlkari si prišli obzrieť aj Poštu Bratislava 1. Pani vedúca, Marcela Tomášiková ich sprevádzala a ukázala rôzne zákutia pošty.
Deti si mohli vyskúšať pečiatkovanie, videli, kde poštoví doručovatelia triedia listy, koľko balíkov čaká na svojich majiteľov a veľmi sa im páčili poštárske tašky na kolieskach. Prisľúbili, že sa k nám čoskoro vrátia aj s listami pre Ježiška.

Sladkú bodku za oslavou SDP zažili kolegovia na Pošte Senec, kde ich čakali sladké dobroty od zákazníčky, ktorá im takýmto spôsobom vyjadrila svoje poďakovanie.
Kolegovia na Pošte Prešov 1 zažili krásne prekvapenie, keď otvorili list od detí z MŠ Ľubotice. Škôlkari nám všetkým zablahoželali k Svetovému dňu pošty a nezabudli pripojiť aj poďakovanie za prácu, ktorú vykonávame.


Veľké predvianočné upratovanie
Rok prešiel opäť ako voda a nás čaká náročných 6 týždňov, počas ktorých okrem tvrdej práce pri spracovaní, distribúcii a doručovaní zásielok zažijeme aj boj s nedostatkom prevádzkového materiálu.
Prevádzky budú pri spracovaní zásielok potrebovať opäť vašu súčinnosť, aby mali zásielky v čom prepravovať.

Reč je o prepravkách akejkoľvek farby a veľkosti, poštových vreciach, prepravných kontajneroch a pod. Kto zažil vianočnú prevádzku vie o čom to je. Priznajme si ale, že veľa z nás využíva prepravky aj na iné účely ako je určené. Vykladáme si pod stolom na ne nohy, niekde slúžia ako poličky, niekde slúžia na odkladanie nepotrebných vecí, niekde ako organizér či smetný kôš a nie je tajomstvom, že sa využívajú aj mimo pracovísk SP. Pri každoročnej inventúre prichádzame o stovky kusov prevádzkového, v podstate nezničiteľného materiálu.
28. októbra 2024 sa uskutoční veľká inventarizácia spomínaného prevádzkového materiálu. Chceme vás všetkých poprosiť, aby ste pri tejto príležitosti čo možno v najväčšom počte vrátili prepravky do logistickej siete, či už na HSS alebo na pošty. Aj tá „vaša“ jedna prepravka pod stolom uľahčí niekomu inému prácu počas vianočnej prevádzky. Ak patríte, tak ako ja, k hrdej poštárskej rodine, nezabúdajme, že rodina si má pomáhať. Verte preto, prosím, že dostatok prevádzkového materiálu počas vianočnej prevádzky na poštách, oblastných uzloch a HSS je neoceniteľnou pomocou. A kto tomu neverí, radi ho privítame na výpomoc v prevádzkach počas uvedeného obdobia.
Touto cestou sa chcem vopred poďakovať každému uvedomelému členovi našej poštárskej rodiny.
Ing. Jana Sásiková, vedúca oddelenia vnútroštátnej prevádzky

Takí sme my poštári
Dnes vám predstavíme našu kolegyňu Antóniu Farbárovú, ktorá pracuje ako Poštmajster na Pošte Snina 3

1. Kedy ste začali pracovať na Slovenskej pošte a aká spomienka sa vám k tomu viaže?
Moja kariéra na Slovenskej pošte začala v lete 1994, kedy som sa ako 23 ročná upísala „poštárčine“. Pôsobila som 15 rokov ako poštová doručovateľka na Pošte Snina 1, až som v správny čas prešla na Poštu Snina 3, kde pracujem ako poštmajster dodnes. Po 30 rokoch pôsobenia na pošte môžem povedať, že to nadšenie, zvedavosť, ochota pomôcť a úsmev na tvári mi zostali. Mám svoju prácu rada a verím, že pošta ako celok, raz prekoná všetky prekážky a “povstane z popola ako Fénix“.
2. Čo považujete za váš najväčší pracovný úspech?
Neviem povedať konkrétne na čo som hrdá. Každý môj pracovný deň je pre mňa výzvou, každý deň môže byť iný, plný očakávaní, že sa mi niečo podarí, že pomôžem ľuďom, že im spravím deň veselším, aj napriek tomu, že prídu niekedy mrzutí a nahnevaní, ale odchádzajú spokojní, usmiatí a s dobrou náladou. Na Pošte Snina 3 som začala pracovať samostatne ako poštmajster v čase prechodu na EURO platby. Nezľakla som sa ani novej práce a všetko som zvládla sama s nadhľadom. V roku 2015 som získal dovolenku v Turecku ako najlepší predajca produktov PB v kategórii malá pošta.
3. Aký bol váš najzaujímavejší deň na pošte?
Mám veľa úsmevných príhod a spomienok aj z doručovania, aj z tejto ,,mojej“ pošty. A všetky sa odvíjajú od mojej prostorekej, bezprostrednej a veselej povahy. Moja slovná zásoba, ako sa povie, nemá hraníc a je to väčšinou úsmevné. S ľuďmi komunikujem tak, aby sa k nám radi vracali.
4. Aký úsmevný zážitok vás postretol v práci?
Tu nadviažem na svoju povahu. Za tie poštárske roky som spoznala veľa zaujímavých ľudí, ktorí mali potrebu si so mnou podať ruku, potykať si a objať ma.
5. Ktoré tri veci vám napadnú, keď sa povie Slovenská pošta?
Zodpovednosť, ľudskosť, flexibilita – ,,Pošta k Vašim službám“.
6. Ako trávite voľný čas? Máte koníčky, ktorým sa pravidelne venujete?
Moje najmilšie koníčky súvisia hlavne s prírodou – turistika, hubárčenie, bicyklovanie, fotenie, nekonečné prechádzky prírodou, zber byliniek a hlavne zážitkov. Som členkou turistického klubu. Skúšam vo všetkých aktivitách svoje limity a je to úžasné, dáva mi to veľa dobrej energie. A v zime sa venujem aj ručným prácam z recesie (pletenie ponožiek pre celú rodinu) a relaxu.
7. Aké je vaše obľúbené jedlo?
Všetky tradičné slovenské a rusínske jedlá.
8. Čo prajete Slovenskej pošte do budúcna?
Slovenskej pošte prajem veľa spokojných, kúpychtivých a stálych zákazníkov. Veľkú trpezlivosť a úspech v konkurenčnom boji. Aby sme mohli povedať, že v každej situácii funguje na úrovni, spoľahlivo a zodpovedne, lebo má úžasných zamestnancov, ktorí tejto firme odovzdali svoje sily aj dušu.