Čo sa deje na pošte

Valné zhromaždenie PostEurop a Business Fórum v Belehrade
Podujatie, ktoré spája viac ako 50 európskych poštových operátorov, generálnych riaditeľov, inovátorov a lídrov sa uskutočnilo 16. až 17. októbra 2024. Hostiteľom bola tentokrát Srbská pošta.

Slovenskú poštu v Belehrade zastupoval generálny riaditeľ Vladislav Kupka, riaditeľka úseku obchodu Melinda Budranová a expert pre medzinárodne vzťahy Peter Šturdík. Program sa začal Valným zhromaždením, ktoré bolo venované štatutárnym otázkam, ako sú záležitosti týkajúce sa stratégie a riadenia organizácie. Okrem správy o činnosti združenia PostEurop v roku 2024 a obchodnom pláne na nasledujúci rok sa v tajnom hlasovaní členov PostEurop rozhodlo o vylúčení spoločností JSC Russian Post a RUE Belpochta zo združenia z dôvodu neplnenia si finančných záväzkov.
Nasledujúci deň bol už tradične venovaný Business fóru na tému „Skúmanie sveta umelej inteligencie“. Umelá inteligencia sa v posledných rokoch stala celosvetovým fenoménom a stále viac začínajú využívať túto technológiu aj poštoví operátori. V rámci hlavného príspevku sa Dexter Tilien, vedúci analytik pre technológie a telekomunikácie v Economist Intelligence Unit, podelil o svoje postrehy týkajúce sa budúcnosti umelej inteligencie a jej vplyvu na digitálnu transformáciu a poskytol pohľad na súčasnú situáciu v danej oblasti a jej vplyv na hospodárstvo a spoločnosť.
Súčasťou podujatia bol aj slávnostný večer, ktorý bol venovaný oceňovaniu najlepších poštových podnikov v oblasti inovácií, udeľovanými najpozoruhodnejšiemu novému vývoju s výraznými kvalitatívnymi a kvantitatívnymi prínosmi na dosiahnutie trvalo udržateľných výsledkov. Víťazom sa stal projekt „Tlačidlo spätnej väzby“ od spoločnosti PostNL (Holandsko). Inovatívne riešenie umožňuje priamu komunikáciu medzi doručovateľmi a adresátmi, čím sa posilňujú vzťahy a zvyšuje sa prevádzková efektívnosť.
Víťazom ceny tzv. „Vychádzajúcej hviezdy“ sa stala POST Luxembourg (Luxembursko) s projektom „C-First“. Táto iniciatíva transformovala vybavovanie sťažností, posilnila služby zákazníkom, zosúladila prevádzku so stratégiou a vybudovala silnejšie emocionálne väzby, čím zvýšila spokojnosť a lojalitu.

V kategórií Známky EUROPA sa víťazom súťaže o najkrajšiu známku EUROPA 2024 stala spoločnosť La Poste France. Tohtoročná téma najkrajšej známky bola zameraná na podmanivú tému „Podvodná fauna a flóra“. Víťazná známka spoločnosti Philaposte obsahovala živé zobrazenie krehkého ekosystému korálového útesu.

Spolu s Políciou bojujeme proti podvodom na senioroch
Od roku 2022 spolupracujeme s Policajným zborom v rámci preventívneho programu „Seniori, zbystrite pozornosť“, ktorého cieľom je osobné oslovenie starších občanov, ktorí sa môžu stať potenciálnou obeťou podvodu. Naši kolegovia, poštoví doručovatelia spolu s policajnými preventistami navštevujú seniorov a upozorňujú ich na praktiky rôznych podvodníkov.

Seniori vo všeobecnosti patria k ohrozenej skupine pre podvodníkov. Táto zraniteľnosť môže byť spôsobená rôznymi faktormi, ako je väčšia dôverčivosť, menej skúseností s modernými technológiami a podvodnými technikami, alebo zvýšená izolácia a osamelosť.
Podvodníci často využívajú emocionálne manipulácie, falošné informácie a technické triky, aby získali prístup k osobným údajom a finančným prostriedkom seniorov. Často dôverujú podvodným telefonátom či e-mailom, kde im je prisľúbená výhra, dedičstvo či spoločná budúcnosť s americkým vojakom. Môže ísť aj o falošnú dopravnú nehodu, falošného policajta, poštára či odpočtára plynu, vody alebo elektriny.
Preto je dôležité zvyšovať povedomie seniorov o rôznych typoch podvodov a poskytovať im podporu a nástroje na ochranu pred takýmito hrozbami.
„Slovenská pošta a jej zamestnanci si uvedomujú zodpovednosť voči najzraniteľnejším skupinám. Na pošte pracuje takmer štyritisíc poštových doručovateliek a doručovateľov. Priemerne na tejto pozícii pôsobia viac ako desať rokov a s klientmi – seniormi, si za tak dlhý čas vybudovali takmer osobný vzťah založený na vzájomnej dôvere. Veľmi radi preto pomôžeme a podporujeme úsilie Policajného zboru pri ochrane seniorov, ktorí zvyčajne patria k dlhoročným klientom pošty,“ uviedol náš generálny riaditeľ Vladislav Kupka.

Veríme, že aj vďaka tomuto projektu budú starší ľudia lepšie informovaní, a tým pádom aj viac chránení pred možnými podvodmi.

Boli sme súčasťou Kariéry EXPO 2024
V stredu 16. októbra 2024 sa v bratislavskej Starej Tržnici konal 3. ročník veľtrhu práce Kariéra EXPO Bratislava. Tohto ročníka sa zúčastnilo takmer 60 vystavovateľov vrátane Slovenskej pošty.

Našu spoločnosť reprezentovali kolegyne z odboru personálnych služieb. Veľtrhu práce sa zúčastnilo 6746 registrovaných návštevníkov. Súčasťou bol aj sprievodný program v podobe odborných diskusií a rôznych workshopov. Záujemcom sme priblížili pracovné ponuky najmä na pozície priehradkového zamestnanca, poštového doručovateľa, poštového zamestnanca, triediča zásielok, zamestnanca poštovej prepravy a vodiča nákladného automobilu. Veríme, že sa nám podarilo získať nových kolegov, ktorých sa pokúsime úspešne začleniť medzi nás.
Odbor personálnych služieb

Takí sme my poštári
Dnes vám predstavíme našu kolegyňu Mgr. Miroslavu Mihalikovú, ktorá pracuje ako odborný inšpektor bezpečnosti pošty

1. Kedy ste začali pracovať na Slovenskej pošte a aká spomienka sa vám k tomu viaže?
Na Slovenskej pošte som začala pracovať 1. augusta 1994 po ukončení SOU spojov v Košiciach v odbore Manipulant poštovej prevádzky, ako priehradková pracovníčka. Prvá spomienka sa viaže na Poštu Humenné 1, kde som pracovala 19 rokov a mala možnosť si vyskúšať skoro všetky pracovné pozície.
Myslím, že sme boli dobrý kolektív nielen kolegov, ale aj kamarátov. Za tento čas sa z kolegov stali aj priatelia na celý život.
2. Čo považujete za váš najväčší pracovný úspech?
Za svoj najväčší úspech považujem, keď som 1. novembra 2013 nastúpila na Odbor poštovej bezpečnosti. Je to práca, ktorá je každý deň iná, baví ma najmä s bonusom dobrých kolegov na odbore, na ktorých sa môžem vždy spoľahnúť a myslím, že aj oni sa môžu spoľahnúť na mňa.
3. Aký bol váš najzaujímavejší deň na pošte?
Každý deň na pošte bol a stále je zaujímavý niečím iným.
4. Aký úsmevný zážitok vás postretol v práci?
Bolo ich určite viac, nie všetky sú vhodné zverejnenia. 🙂 Snáď asi jeden zážitok. Po nástupe na odbor poštovej bezpečnosti, som začala šoférovať po celom svojom obvode. Nemala som v tom čase žiadnu navigáciu, tak som si cesty plánovala podľa mapy. Moja prvá jazda bola z Humenného do Prešova, kde po návrate z pôšt po Prešove som sa nevedela dostať z mesta. Stála som na benzínovej pumpe a zbadala som auto s ŠPZ Svidníka, tak som sa vybrala za ním s vedomím, že určite ide domov a takto som sa dostala na výpadovku, z ktorej som sa už vedela vrátiť do Humenného.
5. Ktoré tri veci vám napadnú, keď sa povie Slovenská pošta?
V prvom rade je to moja práca, bezpečnostné ľadvinky s farbiacim modulom, bezpečnostné prepravné kontajnery, listy, balíky a žlté autá.
6. Ako trávite voľný čas? Máte koníčky, ktorým sa pravidelne venujete?
Svoj voľný čas venujem najmä rodine a priateľom. V lete ma nabíja energiou slnko a more. Počas roka často chodíme spolu do prírody na výlety, turistiku a venujem sa aj cvičeniu.
7. Aké je vaše obľúbené jedlo?
Mám rada každé jedno jedlo, zvlášť to, ktoré uvarí manžel, keďže varenie je jeho koníček a varí užasne. Jediné, čo nezjem je melón, je to zvláštne, ale je to jediná vec, ktorá mi nechutí.
8. Čo prajete Slovenskej pošte do budúcna?
Do budúcna prajem Slovenskej pošte veľa dobrých rozhodnutí, spokojných zamestnancov a klientov.