Manažérske systémy - Certifikáty

V priebehu mesiacov máj a jún bol na Slovenskej pošte zrealizovaný certifikačný audit certifikačnou spoločnosťou QSCert, spol. s r. o., na vybrané manažérske systémy. Slovenská  pošta audit úspešne absolvovala a tak od 10. júla 2023 je naša spoločnosť držiteľom certifikátov kvality (podľa normy ISO 9001:2015), environmentu (podľa normy ISO 14001:2015), antikorupčného manažérskeho systému (podľa normy ISO 37001:2016), bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (podľa normy ISO 45001:2018) a energetického manažérstva (podľa normy ISO 50001:2018).

Zavedené manažérske systémy sa vzťahujú:

na poskytovanie služieb vnútroštátneho styku v oblastiach:

  • vyberanie a distribúcia adresných a neadresných zásielok,
  • vyberanie a distribúcia expresných zásielok,
  • poštový platobný styk,
  • obstaranie inkasa platieb od fyzických osôb a výplaty platieb fyzickým osobám,
  • tlač, obálkovanie, archivácia a distribúcia hromadnej korešpondencie,
  • skladovanie, manipulácia a distribúcia tovarov.

na poskytovanie služieb medzinárodného styku v oblastiach:

  • vyberanie a distribúcia adresných zásielok,
  • vyberanie a distribúcia expres zásielok,
  • colná služba - u zásielok z cudziny,
  • consignment.

Zavedenie a certifikácia týchto manažérskych systémov je dôkazom toho, že spoločnosť Slovenská pošta:

  • sa kvalitou a stabilitou procesov zaoberá, riadi ich a neustále zlepšuje tak, aby bola schopná uspokojiť potreby svojich zákazníkov;
  • systematicky pristupuje k ochrane životného prostredia vo všetkých aspektoch podnikania;
  • eliminuje korupciu, ktorá znižuje tempo hospodárskeho rastu a zároveň zvyšuje náklady;
  • predchádza pracovným úrazom a chorobám z povolania a zabezpečuje zamestnancom bezpečné a zdravé pracoviská, cieľom spoločnosti sú zdraví a spokojní zamestnanci;
  • zlepšuje energetickú efektívnosť a znižuje energetickú náročnosť procesov.

Od júla roku 2015 je Slovenská pošta držiteľom certifikátu potvrdzujúceho zavedenie systému manažérstva informačnej bezpečnosti podľa normy ISO/IEC 27001:2022. 

Zavedený systém sa okrem už vyššie uvedených oblastí vzťahuje aj na poskytovanie služieb v oblasti:

  • Listové zásielky
  • Balíkové zásielky
  • Peňažné služby
  • Tlač, obálkovanie, archivácia a distribúcia hromadnej korešpondencie
  • Skladovanie, manipulácia a distribúcia tovarov
  • Prevádzkovanie centrálneho systému evidencie a zúčtovania súdnych a správnych poplatkov
  • Asistovaná komunikácia s orgánmi verejnej moci a vydávaním výstupov z informačných systémov verejnej správy
  • Colná služba- u zásielok z cudziny
  • Consignment
  • Zmluvné služby, uvedené na web stránkach SP

Certifikovaný systém manažérstva informačnej bezpečnosti je určený k ochrane informácií a teda aj k zvládaniu rizík, ktoré tieto informácie môžu potenciálne ohrozovať. Našim cieľom je zabezpečiť primerané bezpečnostné kontroly, adekvátne chrániace informačné aktíva a poskytovať zodpovedajúcu istotu zákazníkom Slovenskej pošty a iným zainteresovaným stranám.                 

Politika Slovenskej pošty

 

Súvisiace dokumenty

Mobilná verzia