Manažérske systémy - Certifikáty
V priebehu mesiacov máj a jún bol na Slovenskej pošte zrealizovaný certifikačný audit certifikačnou spoločnosťou QSCert, spol. s r. o., na vybrané manažérske systémy. Slovenská pošta audit úspešne absolvovala a tak od 10. júla 2023 je naša spoločnosť držiteľom certifikátov kvality (podľa normy ISO 9001:2015), environmentu (podľa normy ISO 14001:2015), antikorupčného manažérskeho systému (podľa normy ISO 37001:2016), bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (podľa normy ISO 45001:2018) a energetického manažérstva (podľa normy ISO 50001:2018).
Zavedené manažérske systémy sa vzťahujú:
na poskytovanie služieb vnútroštátneho styku v oblastiach:
- vyberanie a distribúcia adresných a neadresných zásielok,
- vyberanie a distribúcia expresných zásielok,
- poštový platobný styk,
- obstaranie inkasa platieb od fyzických osôb a výplaty platieb fyzickým osobám,
- tlač, obálkovanie, archivácia a distribúcia hromadnej korešpondencie,
- skladovanie, manipulácia a distribúcia tovarov.
na poskytovanie služieb medzinárodného styku v oblastiach:
- vyberanie a distribúcia adresných zásielok,
- vyberanie a distribúcia expres zásielok,
- colná služba - u zásielok z cudziny,
- consignment.
Zavedenie a certifikácia týchto manažérskych systémov je dôkazom toho, že spoločnosť Slovenská pošta:
- sa kvalitou a stabilitou procesov zaoberá, riadi ich a neustále zlepšuje tak, aby bola schopná uspokojiť potreby svojich zákazníkov;
- systematicky pristupuje k ochrane životného prostredia vo všetkých aspektoch podnikania;
- eliminuje korupciu, ktorá znižuje tempo hospodárskeho rastu a zároveň zvyšuje náklady;
- predchádza pracovným úrazom a chorobám z povolania a zabezpečuje zamestnancom bezpečné a zdravé pracoviská, cieľom spoločnosti sú zdraví a spokojní zamestnanci;
- zlepšuje energetickú efektívnosť a znižuje energetickú náročnosť procesov.
Od júla roku 2015 je Slovenská pošta držiteľom certifikátu potvrdzujúceho zavedenie systému manažérstva informačnej bezpečnosti podľa normy STN ISO/IEC 27001:2014.
Zavedený systém sa okrem už vyššie uvedených oblastí vzťahuje aj na poskytovanie služieb vnútroštátneho styku v oblastiach:
- prevádzkovanie centrálneho systému evidencie a zúčtovania súdnych a správnych poplatkov,
- asistovaná komunikácia s orgánmi verejnej moci a vydávanie výstupov z informačných systémov verejnej správy.
Certifikovaný systém manažérstva informačnej bezpečnosti je určený k ochrane informácií a teda aj k zvládaniu rizík, ktoré tieto informácie môžu potenciálne ohrozovať. Našim cieľom je zabezpečiť primerané bezpečnostné kontroly, adekvátne chrániace informačné aktíva a poskytovať zodpovedajúcu istotu zákazníkom Slovenskej pošty a iným zainteresovaným stranám.
Politika Slovenskej pošty
Súvisiace dokumenty